Gå til innhold

Internett tilgang på MS w2k3 server


marius_o

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Får opp den boksen når man går inn på internett!!!! trenger hjelp fort, irriterende for brukerene av nettverket! :dontgetit: Hvordan får jeg denne til å forsvinne?

Får det til i administrator brukeren men ikke de vanlige brukerene!

 

Har Windows Server 2003 Enterprise edt.!

Du bør/skal alltid ha denne funksjonen for de som har administrator rettigheter(håper jeg ikke må forklare deg hvorfor). Du kan helt greit slå den av for de vanlige brukerne, men da bør du sette opp sikkerheten til "Internet Explorer" gjennom GPO'ne. På den andre siden syntes jeg at du skal lese litt om "Internet Explorer Enhanced Security" for å faktisk lære deg hvordan du kan konfigurere den tilpasset ditt server/klient miljø.

 

De som poster i "SERVERE" kategorien sier sjeldent hvor mye ansvar eller hva slags miljø de jobber med. Men hvis mange av disse forespørslene kommer fra folk som er systemansvarlige, så syntes jeg nesten litt synd på firmaet de jobber for.

Endret av nibly
Lenke til kommentar
De som poster i "SERVERE" kategorien sier sjeldent hvor mye ansvar eller hva slags miljø de jobber med. Men hvis mange av disse forespørslene kommer fra folk som er systemansvarlige, så syntes jeg nesten litt synd på firmaet de jobber for.

Hehe, det er vel grunnen til at en del ting koster mye etter at den lokale admin har satt det opp.

Har kommet til Bedrifter/skoler hvor den lokale admin har satt opp servere/klienter og oppsettet er så dårlig at det nesten er ubeskrivelig.

Mange vil ikke ha hjelp fordi de mener at dette kan de fikse selv og da blir resultatet der etter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...