knutjb Skrevet 12. oktober 2004 Skrevet 12. oktober 2004 Hvordan kan jeg liste ut bare symbolske linker i linux konsoll. I katalogen /usr/bin ønsker jeg å liste ut alle symbolske linkene. Med hvilke kommande eller opsjon på ls er det mulig ? mvh KJB
pgdx Skrevet 12. oktober 2004 Skrevet 12. oktober 2004 Har du prøvd man ls? Det står ls -L i man, men hva vet jeg? Sitter på skolen og har ikke tilgang til linux right now.
ketilkn Skrevet 12. oktober 2004 Skrevet 12. oktober 2004 (endret) En mulighet er: find . -type l Dersom du vil ha kun i katalogen du står i kan du bruke: find . -type l -maxdepth 1 Det kan hende det fungerer med ls også, men her får du også sjansen til å lære litt om find (dersom du ikke har vært borti det før). Edit: Ser ikke ut som GNU ls klarer saken. Endret 12. oktober 2004 av ketilkn
ketilkn Skrevet 12. oktober 2004 Skrevet 12. oktober 2004 ls -l kan pipes gjennom egrep: ls -l |egrep -e "^l"
knutjb Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Skrevet 14. oktober 2004 ls -l kan pipes gjennom egrep: ls -l |egrep -e "^l" TAkk for hjelpen. Det ble bærre lækkert! BJKN
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå