Gå til innhold

casemod hjelp !


Anbefalte innlegg

hei alle sammen , jeg er en nybegynner når det gjelder casemods og trenger noen råd , jeg har lest mange gode tips og slikt her på forumet men trenger enda noen få råd , jeg har kjøpt meg et maxi tower av typen Chieftec Dragon Big Tower m/dør Blå m/340W DA-01BL-D P4 / AMD,jeg har planer om å mode kassa litt , sette i et vindu og 4 stk extra 80x80 mm vifter , det jeg nå kunne tengt meg er å bruke vifte styring,vil også sette i 2 stk neon lys på 30 cm inne i kassa og bruke brytere med lys i til å slå lysene av og på + at kassa skal motiv lakeres og på den ene siden vil det også bli noen små røde lys, jeg har også ettervert planer om å kobble til en regulator slik at lysene utvedigt vil blinke og gjærne litt forskjelligt.

 

, hvis dette hørest dumt ut så si i fra :smile:

men vil det 340 W poweret holde til dette , eller må jeg kjøpe meg et i tillegg ?

 

er det noen som kan gi meg noen tips om hvordan man kan lage eller få kjøpt en slik regulator , den må fungere slik at jeg kan velge mellom stillestående lys og blinkende.Jeg har sett noen små fine brytere for 12v på biltema , kan jeg bruke disse ? , det samme gjelder de små lampene på siden. Jeg tar i mot all den hjelp og råd jeg kan få så ikke spar på noe, men jeg er en nybegynner så jeg må ha alt inn med ei tesje . :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


, hvis dette hørest dumt ut så si i fra :smile:

men vil det 340 W poweret holde til dette , eller må jeg kjøpe meg et i tillegg ?


 

Du trenger antagelig ikke noe større PSU enn den du allerede har, det kommer litt ann på hva du har av eller Hardware men jeg vil tro at det holder...

 

f.eks. en ganske rask vifte vil trekke 2,52W når den er på maks fart. (på en vifte som trekke 0,21A)

Lenke til kommentar

ok takk for svarene ,de var greie nok de , nå har jeg noe å gå ut i fra :smile:

jeg glemte skrive hva jeg hadde for hardware så her kommer det.

AMD Athlon 1.4 GHz OEM (266 MHz bus)