Gå til innhold

Valgets kvaler: Eixo L557 vs Samsung 173T vs ?


Anbefalte innlegg

[edit feil i frakt fra komplett. rett pris er 286, ikke 266]

Hei!

 

Jeg spiller ikke så mye, så dette er mindre viktig for meg. (Derfor bryr jeg meg ikke så veeeeldig mye om at Eizo L557 er litt svag på akkuratt det, men jeg bryr meg pitte-bitte litt..)

 

Jeg jobber en del med bilder, og programmerer og jobber i "office" miljø hele dagene og lange nettene. Farger, kontrast og lysstyrke er alt viktig for meg.

 

Jeg har en prisklasse på ca. 5000 å leke med.

 

Mitt skjermkort er ett ATI (Connect3D) All in Wonder 9800 kort (128MB) m/DVI utgang.

 

17" eller 19"... vel, jeg er opptatt av kvalitet, og får å få motsvarende kvalitet som i Eizo L557 eller Samsung SynchMaster 173T Silver på en 19" så hopper prisen opp til 7 til 9 tusen, hvilket er for dyrt for meg... om ikke noen her kan korrigere meg da!

 

Jeg har lest og lest i den store LCD testen (del 1 og 2) samt jeg har lest noen av de testene som har kommet etter den store LCD testen, men jeg klarer ikke å trykke på "bestill" knappen...

 

Dersom ingen andre kan påpeke noe som jeg har gått glipp av (ny test av flott skjerm for omtrent samme pris... absolutt ikke over 5800...) så står det på knivspissen mellom disse to:

 

Komplett (sverige)

Eizo 17" LCD FlexScan L557K TCO-99 Svart (artk. nr. 119068) 4995SEK (inkl.mva)

"dual link" DVI kabel, 2m (artk. nr. 108966) 225,-SEK (inkl.mva)

frakt 286,-SEK

 

SBS-Data

http://www.sbs.o.se/

Samsung 17IN 1280X1024 75HZ 173T MM TCO99 SILVER

lenk til prod.

4800,- +200 frakt = 5000SEK (inkl.mva)

OBS: ingen DVI kabel å spore, verken i skjermpakken eller på WEB-shoppen...

må derfor beregne å anskaffe denne fra annet hold?..eller?

 

 

 

Så... er det noen som kan hjelpe meg på traven med dette vanskelige valget? Jeg forstod forsåvidt alldrig helt dommen i den store LCD testen.. i beskrivelsen av de to så står det at begge er knivskarpe og har "perfekt" farge gjengivelse, men i dommen så står det at den ene er litt skarpere enn den andre og at den som ikke er så skarp har litt bedre farger???

 

Svart er jo kult da...

 

Vær så snill å prøv å overtale meg til den ene eller den andre, si ikke bare "kjøp dit" eller "kjøp datt" kom med argument også.

 

PS:

Bor i sverige, så det er svenske priser som gjelder. sugent, for i sverige har dom bare Pricerunner, hvilket er helt totalt piss i forhold til prise guiden på HW.

Endret av Dargar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå bestilt en Eizo L568 for 5576SEK (inkl. frakt og moms) = 5154NOK.

 

Faktisk ble det omtrent samme som for de andre alternativene siden jeg da hadde fått kjøpe DVI i tillegg for ca. 250 spenn.

 

Jupp jupp. Satser på at jeg blir fornøyd da.

 

(Litt trist med salget av min 21" som jeg måtte selge for å få en mer "rørlig" skjerm... skal flytte snart.. men fikk 2000 for den så da skal man ikke klage selv om man går fra 19" aktiv bilde flate til 17"....)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...