Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med oppsett av D-Link 624 og DWL-G520


Anbefalte innlegg

Hei

 

Sliter litt med å få mitt DWL-G520 PCI-kort til å snakke med DI-624 routeren. Jeg kjøpte også et trådløst DWL-G650 PCMCIA-kort, men dette funker ganske så uproblematisk.

 

Det som skjer er følgende: Etter nyinstallering av kortet i maskinen, fungerer alt fint og man får koblet til nettverket inntil maskinen restartes. Deretter virker det som kortet kobler seg på, men får ikke tildelt IP-adresse fra DHCP-serveren og får ikke pinget routeren. Men det trådløse nettverket kan sees, man kommer seg bare ikke på. Når jeg forsøker å gjøre endringer på oppsettet i nettverkskortet eller deaktivere det, krasjer hele maskinen (blue screen). Jeg mistenker en hardware-konflikt, men håper instendig at det ikke er det, da disse som regel medfører masse arbeid og problemer.

 

Ellers kan det nevnes at jeg har ADSL fra NGT, og har koblet ut DHCP-funksjonaliteten i aksesspunktet for å unngå dobbeltrouting.

 

Noen som kan hjelpe meg på vei her?

 

 

Alexander

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan nevne at jeg sliter endel med PCMCIA-kortet også. Aksesspunktet kobler seg ut hele tiden, slik at jeg må restarte det for at det skal funke igjen. Men det er ganske slitsomt å måtte gjøre dette ca. en gang i timen.

 

Lurer på om jeg skal levere hele driten og få tilsendt noe annet i steden. Har lest ganske mye dritt om D-Link her.

 

 

Alexander

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...