Gå til innhold

RAM+ skjermkort viktig???


Anbefalte innlegg

Har en ca tre år gammel PII 400 MHz med 448 MB RAM og et urråttent ATI RAGE LT PRO 16MB(integert i hovedkortet og har ingen AGP slot (hva tenker de helvetes Compaq folka med), men bare en enkelt PCI slot (der står det allerede et nytt lydkort))

 

En fyr vi kjenner som jobber med data mente at nytt 3D-kort og den RAM'en jeg allerede har kjøpt er bortkastete penger og at det ikke har noen virkning på maskinens ytelese så lenge Hard-disken ikke er kjappere.... Henger dette sammen? Er det sant?

Det må da ha noe å si....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du sier Compaq får vel de fleste her på forumet frysninger...

 

Anyway, han har nok delvis rett i sine uttalelser. En så svak/treig maskin klarer ikke å hoste frem den mest utrolige grafikken, selv med et rått 3D-kort. Harddiskytelsen har noe å si, raskere harddisken betyr raskere lasting av store filer, noe som i høyeste grad gjelder spill, men dette har ikke noen innvirkning på selve 3D-ytelsen. Altså med en raskere harddisk ville spilla lastes inn fortere, men ikke noe mer egentlig.

 

RAM kommer alltid godt med, en får aldri for lite RAM for å si det slik. Enkelt og greit! Mye RAM er absolutt en fordel som til dels kan veie opp for treig harddisk. Programmer og spill trenger ikke skrive så mye til harddisken og kan lagre det meste i RAM'en.

 

Uansett, slik du beskriver maskinen din, med bare 1 PCI-slot har du ikke mange muligheter. Raske PCI-skjermkort er det ikke så mange av lengre og skal du virkelig få noe ut av 3D-kort er AGP en forutsetning. Det mest fornuftige du gjør om du har økonomi til det, er å oppgradere maskina med et nytt skjermkort og prosessor osv. Nei, foreste, Compaq betyr elendige små bord-kabinetter og sånt. Du må nok skaffe nytt kabinett også.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861

jeg hadde nesten samme situasjon med et Rage kort og 400mhz prosessor. jeg kjøpte et GF2Pro kort, det ble ikke bare små forandringer nei! men ville tro det lureste ville være og kjøpe helt nytt nå. vil koste deg en 4000 kroner.

Lenke til kommentar

Jeg ville nok kjøpt nytt jeg også... Du trenger bare Hovedkort prosessor og ram (og kansje en større HD)

 

Du kan prøve å sette i litt mer ram.. og det som er veldig lurt er å fjerne alt fra oppstarten bortsett fra drivere til forskjellige ting.. det er også lurt å formatere..

 

Jeg formaterte en 300 med TNT2 Ultra.. etter formaten, gikk Unreal Tournament heeeelt fint:.

Lenke til kommentar

Jeg ville nok kjøpt nytt jeg også... Du trenger bare Hovedkort prosessor og ram (og kansje en større HD)

 

Du kan prøve å sette i litt mer ram.. og det som er veldig lurt er å fjerne alt fra oppstarten bortsett fra drivere til forskjellige ting.. det er også lurt å formatere..

 

Jeg formaterte en 300 med TNT2 Ultra.. etter formaten, gikk Unreal Tournament heeeelt fint:.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...