Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Slå av firewall HELT/åpne alle porter?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv ingen erfaring med dette produktet men jeg tror ikke den har en brannmur. Har du testet om den faktisk har det? Hvis det er tilfelle så kan du sikkert konfigurere dette gjennom web-grensesnittet den tilbyr.

 

Lenken nedenfor er den jeg fant ved å søke etter "Topcom Xplorer 871BT" i GOOGLE. Forklarer deg hvordan du går inn i web-grensesnittet.

http://www.online.no/kundeservice/veiledni...orer-871bt.html

Endret av nibly
Lenke til kommentar

Den har en brannmur... Den blokkerer porter hele tiden alt fra msn til XBC.. De er så sinnsykt mange porter å åpne, at jeg trenger hjelp til å skru av firewall helt/ åpne alt av porter. Den linken du gav meg er en guide hvordan du skal sette topcom opp som router, noe jeg selvfølgelig har gjort for lenge siden, og det er heller ikke særlig relevant for mitt problem..

 

Noen andre som vet?

Lenke til kommentar
Den har en brannmur... Den blokkerer porter hele tiden alt fra msn til XBC.. De er så sinnsykt mange porter å åpne, at jeg trenger hjelp til å skru av firewall helt/ åpne alt av porter. Den linken du gav meg er en guide hvordan du skal sette topcom opp som router, noe jeg selvfølgelig har gjort for lenge siden, og det er heller ikke særlig relevant for mitt problem..

 

Noen andre som vet?

Det er heller ikke særlig relevant for ditt problem? vel som med de fleste andre slike produkter kan man som regel definere dette gjennom web-grensesnittet. Jeg vet at den guiden ikke fortalte deg hvordan du åpner porter. Men den fortelte deg hvordan du kommer inn til grensesnittet.

 

Du kan jo alltids prøve å kjøre TELNET istedenfor. Det er mulig du får mer avansert tilgang til den der. Hvis du ikke kan åpne portene der må du nok søke videre (eller ta kontakt med leverandør).

Endret av nibly
Lenke til kommentar
Hvordan gjør jeg dette med en TOPCOM xplorer 871BT, fikk denne fra telenor med ADSL pakken.

 

Vil gjerne åpne alt av porter eller så firewall helt av. Hvordan?

Har akkurat samme greia, og har drevet på å åpne porter osv, for P2P programmet BitTorrent..

 

tast inn 10.0.0.254 i adresselinja i internet explorer.

 

brukernavn: admin

passord: password

 

Gå inn under Configuration

 

Virtual Server

 

Der er det bare å åpne de portene du skal, men husk å få med ip`n til PC`n som skal kjøre disse programmene,..

 

Her er utdrag fra min: Uten "xx" altså..

 

1 xx00 xx000 TCP ---> 10.0.0.xxx *

2 xx00 xx000 UDP ---> 10.0.0.xxx *

3 xx000 xx000 TCP ---> 10.0.0.xxx *

4 xx000 xx000 UDP ---> 10.0.0.xxx *

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...