stinz Skrevet 10. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2004 (endret) Jeg bor i Bergen og har Nextgentel. Jeg har UiB avtalen, 2 mbit ned, 700 kbit opp (tror jeg). Når jeg spiller Unreal Tournament, får jeg en veldig høy ping. Jeg har hatt dette problemet med mange andre spill jeg har spilt. På Britiske servere får jeg ca. 80 ping og mye packet loss. På Tyske/Nederland/belgia server får jeg ca. 60 ping og ekstremt mye packet loss. En dag spilte jeg sammen med en venn på en britisk server, han hadde Telenor. Han fikk 52 ping og ingen packet loss, jeg fikk 84 ping og mye packet loss. Jeg syns det er veldig plagsomt. Aviser, Tv og alt slags media sier at NGT er bedre enn Telenor, men det stemte visst ikke når jeg testet det.. Jeg har sendt en mail til NGT, men de har jo den verste kundeservicen noen kunne tenke seg. Det jeg lurer på er : Har noen andre det samme problemet? Endret 10. oktober 2004 av shaur Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 10. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2004 Ser ut som om du har støy på linjen. ring kunseservice og be dem ta en sjekk Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 10. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2004 Jeg tenker at du har en trojaner på PCn din. Det er et slags virus på en måte. Sjekk PCn for virus! Last ned AVG Anti-Virus FREE om du ikke har noe. husk å ha de nyeste virus listene (updates) når du sjekker etter virus. Last også ned Ad-aware som sjekker også etter trojanere og reklame programmer, samt spyware. Kjør dette også med nyeste oppdatering. Fjern alt disse to programmene finner. Har du fortsatt problemer ringer du kundeservice Lenke til kommentar
stinz Skrevet 10. oktober 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2004 Angående når det gjelder støy på linjen, jeg ringte de for 1 uke siden, og der sa han at det ikke var noe støy på linjen.. Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 10. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2004 Telenor har bedre ping enn NGT. Lenke til kommentar
holmis Skrevet 10. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2004 Du kan prøve å gå på denne siden. Der logger du deg inn og slår av pakkefilter på ruteren din. Dette fikset problemt vårt med en gang. Ps: jeg kommer ikke inn på siden akkurat nå. Lenke til kommentar
stinz Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2004 Skal teste din metode, holmis. Ellers.. var det ingen viruser/trojans og skadelig spyware.. Lenke til kommentar
Demolish Skrevet 11. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2004 Prøv å pinge strategiske punkter -- traceroute (tracert) en server du har packet loss til, og ping <ip> -t på hver adresse fra modemet ditt og ut. Da vil du fort se hvor feilen ligger, og kan si fra om det til ngt, hvis feilen er i ngt sitt nett. Lenke til kommentar
stinz Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2004 Testet din metode holmis.. Fikk denne meldingen: "Konfigurasjonen på denne ruteren kan foreløpig ikke endres med dette verktøyet. Vennligst kontakt NextGenTel kundeservice på 55 52 79 79 (8-21 alle hverdager)." Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 13. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2004 Gjør det demolish sa Lenke til kommentar
Parafan Skrevet 13. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2004 Jeg er en aktiv Unreal Tournament spiller selv, med NGT ping problemer. Det er egentlig vanskelig å gjøre noe med pingen for NGT til utenlandske servere i spill, men for UT finnes det en løsning. Du kan laste ned en u.mod tillegs program som heter ubertunnel. (Laget av "TNSe".. Du kan finne den på http://www.clanvikings.org/download/mods/) Det omrouter tilkobplingen til en eller annen telenor server som utgjør omtrent samme pingen din som du ville fått med telenor:P Funker faktisk veldig bra, og er spesielt laget for nordmenn:P helt sant. Lenke til kommentar
stinz Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. oktober 2004 (endret) Her tok jeg en tracert på en vanlig Britisk server.. Denne serveren er blitt godkjent av UT sine clanbase admin til å bli spilt kamper på.. Windows XP [Version 5.1.2600] © Copyright 1985-2001 Microsoft Corp. D:\>tracert 80.68.46.145 Tracing route to 80.68.46.145 over a maximum of 30 hops 1 <1 ms <1 ms <1 ms 10.24.18.233 2 19 ms 19 ms 25 ms 213-145-178-2.dd.nextgentel.com [213.145.178.2] 3 21 ms 19 ms 19 ms 217-13-6-113.dd.nextgentel.com [217.13.6.113] 4 19 ms 29 ms 20 ms 217-13-6-121.dd.nextgentel.com [217.13.6.121] 5 20 ms 20 ms 20 ms 217-13-6-137.dd.nextgentel.com [217.13.6.137] 6 26 ms 26 ms 27 ms 217-13-6-180.dd.nextgentel.com [217.13.6.180] 7 * 39 ms 26 ms 217-13-6-170.dd.nextgentel.com [217.13.6.170] 8 27 ms 26 ms 26 ms 217-13-6-197.dd.nextgentel.com [217.13.6.197] 9 26 ms 28 ms 27 ms ge0-3-0-103.ar1.OSL1.gblx.net [208.51.41.57] 10 70 ms 78 ms 70 ms so7-0-0-2488M.ar2.LON3.gblx.net [67.17.66.30] 11 70 ms 69 ms 70 ms sl-bb21-lon-1-3.sprintlink.net [213.206.131.25] 12 69 ms 69 ms 70 ms sl-bb23-lon-14-0.sprintlink.net [213.206.128.54] 13 71 ms 69 ms 70 ms sl-bb22-lon-15-0.sprintlink.net [213.206.128.160 ] 14 75 ms 74 ms 74 ms sl-bb20-bru-14-0.sprintlink.net [213.206.129.42] 15 74 ms * 75 ms sl-bb21-bru-15-0.sprintlink.net [80.66.128.42] 16 78 ms 78 ms 78 ms sl-bb20-ams-14-0.sprintlink.net [213.206.129.45] 17 * 79 ms 79 ms sl-gw20-ams-1-1.sprintlink.net [217.149.32.98] 18 79 ms 80 ms 79 ms sle-kpneu-1-0.sprintlink.net [217.149.33.42] 19 94 ms 80 ms 81 ms obl-rou-1003.NL.eurorings.net [134.222.229.238] 20 88 ms 88 ms 87 ms ldn-s2-rou-1001.UK.eurorings.net [134.222.230.14 6] 21 * 87 ms 87 ms ldn-s2-rou-1002.UK.eurorings.net [134.222.231.62 ] 22 79 ms 78 ms 79 ms 134.222.109.218 23 79 ms 79 ms 80 ms sw2.mer.xantara.net [80.68.47.212] 24 * * * Request timed out. 25 * * * Request timed out. 26 * * * Request timed out. 27 * * * Request timed out. 28 * * * Request timed out. 29 * * * Request timed out. 30 * * * Request timed out. Trace complete. Parafan, jeg lastet ned den filen, men hvordan fungerer den? Funker den for UT2004? Endret 14. oktober 2004 av shaur Lenke til kommentar
stinz Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. oktober 2004 Svar da!!! Jeg vil ha dette problemet fikset ! Lenke til kommentar
Demolish Skrevet 24. oktober 2004 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2004 Svar da!!!Jeg vil ha dette problemet fikset ! gå inn på endringsweb http://endring.nextgentel.no/web/selectRou...angeConfig=true og velg ditt modem, og logg inn.. Kan hende du blir tilbudt en ny firmware, aksepter den. Bortsett fra det, så har jeg ikke mye å si... Lenke til kommentar
Demolish Skrevet 4. november 2004 Rapporter Del Skrevet 4. november 2004 Testet din metode holmis.. Fikk denne meldingen: "Konfigurasjonen på denne ruteren kan foreløpig ikke endres med dette verktøyet. Vennligst kontakt NextGenTel kundeservice på 55 52 79 79 (8-21 alle hverdager)." Hvilket modem har du? Lenke til kommentar
stinz Skrevet 4. november 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. november 2004 Netopia 4542. Lenke til kommentar
slackies Skrevet 4. november 2004 Rapporter Del Skrevet 4. november 2004 Prøv å pinge strategiske punkter -- traceroute (tracert) en server du har packet loss til, og ping <ip> -t på hver adresse fra modemet ditt og ut.Da vil du fort se hvor feilen ligger, og kan si fra om det til ngt, hvis feilen er i ngt sitt nett. for og gjøre det du beskriver i 2 kommandoer der bruker du en kommando som heter: pathping Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå