Gå til innhold

ntsc og pal på pc spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg bare spør for å være sikker:

 

er det sånn ntsc og pal system på pc-spill?

 

moa kan jeg kjøpe et pc-spill i amerika og spille det her hjemme?

Det er ikke noe pal og ntsc system på pc-spill så du skal trykt kunne kjøpe spill i amerika. :yes:

 

Hvilket spill er det du skal ha deg da?

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
Det er ikke noe pal og ntsc system på pc-spill så du skal trykt kunne kjøpe spill i amerika. :yes:

 

Hei. Jeg gjennoppliver denne tråden fordi jeg lurer på nesten det samme.

 

Vurderer å kjøpe et pc spill nå, Flight Simulator X, sammen med joystick og hele pakka. Skal kjøpe det på ebay og under beskrivelse av produktet står det absolutt at det er NTSC.

Endret av T.F.T
Lenke til kommentar

NTSC og PAL trenger du kun å bekymre deg for når det gjelder tilbehør til TVen din. Det er snakk om forskjellige standarder på TV-bildet.

 

Skjermbildet på PCen din tegnes av skjermkortet, og det er ingen forskjell på signalene fra skjermkortet her i norge kontra på andre siden av dammen...

Lenke til kommentar

Som brukeren over sier, forskjellen på ntsc og pal er skjermstandarden, altså oppdateringsfrekvensen på TV-en din. I Europa er vel standarden 50 hz, mens den er 60 i USA, eller omvendt. Men som det sies, ved PC-spill tegnes all grafikken på skjermen av et skjermkort og kjøres etter den oppdateringsfrekvensen du har på din PC/TV-skjerm. Eneste grunnen til at det står ntsc på spillet er nok av hensyn til hvilket marked det selges i. Spill som selges i USA vil det nok stå ntsc på.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ser tråden har vert død en liten stund, så stjeler den =p

 

En jeg kjenner er i USA nå, han ringte og sa han hadde kjøpt et par Wii-spill og tilbehør til meg, samt Wii konsoller + stuff til barna sine.

 

Jeg fortalte han at det kanskje kunne bli litt problemer med det. Stemmer det ikke som sakt over at USA bruker NTSC, og vi bruker PAL i Europa? Ergo vil det bli problemer med amerikanske spill på europeisk konsoll, og omvendt?

 

En annen ting er vel at strømforsyningen på de amerikanske konsollene er ment for 110V. Så da må han vel i tillegg kjøpe ny strømforsyning når han kommer til norge?

 

Noe annet å tenke på? Eller er det bare å levere han det triste budskapet at han må få byttet tingene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...