Gå til innhold

Fps i cssource er et mysterium. Trenger hjelp

Anbefalte innlegg

la inn nye drivere i går og det så ikke ut til å hjelpe. har også formatert og reinstalert css(hl2) får 72 fps på stress testen men nå jeg spiller så synker den ned til 30-40.

noen som vet om valve har sluppet den opptateringen som skulle fikse problemet eller?

:dontgetit:

Endret av mr.nauz
Videoannonse
Annonse

Sitter på TG nå og har oppdaget samme program! Jævlig kjipt! :mad Noen som vet om den oppdateringen eller hva det kan være nå?

Den har ikke vært sånn før

P4 2.8GHz

1GB OZC PC3200 Ram

Radeon 9800PRO.

Begge kameratene mine spiller det helt fin! Han ene har et gammelt kort, han andre har Radeon 9800pro han også. :ermm:

Jeg har 6800 gt, får 90 fps i stresstest, ligger på mellom 65 og 90 i spill (net graph) jevnt over. Aldri opplevd drops ned i 20 eller deromkring. Specs ellers er p4 3,2 prescott, 1 gig ram, 400w psu, abit vt7 hk. Har og et creative live value lydkort, merker ikke forskjell på fps pga lyd som nevnt.

Jeg tror det må være noe annet enn hardware som gjør at fps detter slik hos dere med high-end skjermkort.

Jeg har et spørsmål om det derre fps greiene. Er ikke det riktig at den skal synke når man har et heftig skjermkort?? For jeg hadde GeForce 5200 Ultra og på vanlig CS 1.6 hadde jeg 100 i fps, og etter at jeg fikk heftigere grafikk kort så ligger den på 60 med alt på maks. AA og AF på maks. Er det riktig det a?? Det er et GeForce 6600GT GDDR3 AGP skjermkort. Og på CS:S hopper den fra 50-80-90 fps. Er det nogelunde bra?? :hmm:

Endret av nissengtr
  • 4 uker senere...

har ikke spilt cs s eller hl2 på flere månder pga at det er noe feil.. nemelig lav fps!!!

etter å ha prøvd nesten ALT sitter jeg fortsatt her med den stygge lave fps en....

har formatert(ikke bare pga detta da ) reinstalert steam og prøvd forskjellige drivere(bruker nå den nyeste) har også prøvd alt mulig av komandoer i consollen men nei da...

la i dag inn hl2 for å se om det fortsatt var sånn(formatert) men nei da.. hosta med 1 bot for å se.. i starten hadde jeg 90fps så gikk jeg 1 skritt så vips var den nede i 50 så snudde jeg meg så var den på 70 så skøyt jeg et skudd og da var den pluttselig nede i 23.. med andre ord jævlig ustabil sad.gif

hva kan jeg gjøre... en annen ting som er rart er at dette ikke er noen forskjell på fps en om jeg kjører å 1600x1200 alt på max eller 800x600 alt på low no.gif

hardware:

athlon xp 2600+

1024mb ram

xfx geforce 6600gt(500mhz\1000mhz)

creative soundblaster audigy 2 zs.

har prøvd alt og er desperat cry.gif

er sånn på alle source spill(hl2 dm, cs s, hl2 osv) hadde en tråd om dette før men fikk ikke noen svar som hjalp noe spesielt.. bortsett fra at steam skulle komme med en oppdatering som fixsa dette(det er vel 4-5 månder siden jeg hørte det)

mad.gif

må legge til at jeg med mitt gamle radeon 9600 hadde jeg ikke dette problemet... så tenkte med en gang at det var noe med PSU en. geforce 6600gt krever en del mer strømm så bytta fra min gamle 300wpsu til en på 400w men hjalp ikke....

er veldig fortvilet over at jeg ikke for spilt det spillet jeg aller mest har lyst til å spille :cry::cry::cry:

Endret av mr.nauz

kan ønske meg selv velkommen til rekken av de som sliter med fps i cs:s!

har selv en amd athlon XP 2400+ 2.0ghz, 512mb ram og gainward 6600gt kort.

har akkurat det samme problemet som alle andre! ca like mye fps om jeg kjører på 800x600 med alt på low eller 1600x1200 med alt på high og 6x aa og 16x af.

har lest alle innleggene på denne tråden nå, og når jeg ser en med en amd 3500+ som sliter og en med amd på 1,3ghz råkker, så er det ikke akkurat cpu det går på vil jeg tro! samme gjelder ram. han (husker ikke nick) med 1,3ghz cpu har 256mb ram, mange andre har 1024++.

psu skal heller ikke ha mye å si vil jeg tro, siden jeg drar doom 3 på 1024x768 med 75-80 fps. og jeg har en litt ustabil fps i hl2 men det hopper fra 80-130fps så det klarer jeg å leve med (1240x1024).

velger å tro at hardware ikke skal ha så mye å si, for hvis du setter ned kravene til spillet (800x600 f.eks) så bruker ikke pc'en like mye ressurser som om du skulle ha hatt 1600x1200 oppløsning. akkurat det går jo for det meste på skjermkortet, men i dagens spill så har jo cpu'n minst like mye å si!

driverne jeg bruker på kortet er de siste extremeG fra guru3d.com. (det er nvidia drivere som er tweaket til bedre ytelse, utgjør en liten forskjell på benchmark tester, men i teorien skal de være bedre enn nvidia driverne).

har lest bla. her på forumet at valve er sponset av ati og at spillet er litt mer "optimalisert" mot ati kort. akkurat den påstanden skal jeg teste ut i dag og se om er sann eller ikke. laptop'n min er en 1,7ghz pentium m, 512ram og radeon 9700pro kort. (poster resultat når det er unnagjort!)

det er sannelig et stort mysterium denne greia her, og jeg begynner seriøst å lure på om det bare er 6x00 serien til nvidia som sliter. men jeg er ennå ikke overbevist om at det går på hardware! det er noe muffins her og jeg håper virkelig noen finner ut av det snart!

Hmm kjørte stress testene nå.... litt rare resultater, virker som om hl2 grafikken drar mest ressurser på lys osv. (seff) kanskje litt cpu/system avhengig i forhold til grafikk-kort.

system :

a64 3200

dfi ultra-d

x800xl

1gig Geil 3200, 2-3-2-8

Fikk følgende resultater :

640x480 med alle instillinger på laveste bortsett fra at jeg kjørte trilinear

151 FPS

1280x960 med alle instillinger på fullt (inkludert aniso og AA)

136 FPS

bare 15 fps forskjell det... snodig

Jeg har et spørsmål om det derre fps greiene. Er ikke det riktig at den skal synke når man har et heftig skjermkort?? For jeg hadde GeForce 5200 Ultra og på vanlig CS 1.6 hadde jeg 100 i fps, og etter at jeg fikk heftigere grafikk kort så ligger den på 60 med alt på maks. AA og AF på maks. Er det riktig det a?? Det er et GeForce 6600GT GDDR3 AGP skjermkort. Og på CS:S hopper den fra 50-80-90 fps. Er det nogelunde bra??  :hmm:

om du hoppa fra 100 - 60 fps i cs 1.6 er det nok pga vertical sync

60fps = 60 bilde-oppdateringer per sekund

er stor vits i å ha mer en 25-30fps. og jeg har hørt at øyet ikke ser mer en 60?!

i et spill som cs så er høy fps å foretrekker. spillet går mye renere og uten hakking, noe de fleste som spiller cs vil ha!

det er sannelig et stort mysterium det her!

får ikke meg selv til å tro at det er hardware relatert, for da hadde det vært samme problem i hl2 og doom3! jeg har ikke noe problemer med de to spillene, og jeg vil tro at doom3 er litt mer grafikk krevende enn cs:s

jeg har prøvd det meste av ting som går ann for å få høyere fps, og ingenting har funka. er så sykt kjedelig at det skal være sånn, enda værre at det ikke er til å fikses på!

*oppgitt*

Sliter big time jeg også. Har gjort det lenge egentlig. Fps'en ligger på sikkert 20 og 60.

Stress test mellom 85 og 97.

AMD XP2600 Barton @ 1.7V | 2.1Ghz ~ XP3000

Asus A7N8X-E Deluxe revII BIOS1.3 | AGP bus @ 85mhz

Tt Volcano9 CoolMod @ ca.2800rpm

Corsair Value [FSB333] 1.5Gb @ 2.8V | CAS2.0 timings 7-3-3 @ 305mem/366front

POV 6600GT Tt Heatpiped @ 500mhz/1.0Ghz

Sweex Gold Series 450W

Maxtor ATA133 8mb 200Gb | Maxtor ATA133 2mb 60Gb

CPU: Idle 58C / load 63C

GPU: Idle 55C / load 61C

Mobo: Idle 32C / load 37C

:hmm: dette er veldig rart... funka bra med mitt gamle kort(synd jeg slogte det) men uansett det må da være en løsning...

leste i en tråd her(kan det være denne?) at valve var klar over feilen og at de skulle sleppe ut en patch(oppdatering via steam) som fixsa problemet... men har ikke hørt noe siden. mener å huske jeg hørte detta ved juletider så er en stund siden ja..

noen som vet noe??

får jo ikke spilt det ene spillet jeg har lyst til å spille :cry:

kan også foresten si at jeg har formater og reinstalert stem en rekke ganger og det hjalp ikke. så ikke gjør det :whistle:

Endret av mr.nauz

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...