Kenneth Solfjeld Skrevet 8. oktober 2004 Skrevet 8. oktober 2004 Hei! Jeg har 2 Harddisker. C: og D:. På C: er operativsystemet (Windows) Er det da lurt å installere programmer og spill på D: og bare kjøre Windows på C:? er det lurt at C: kjører som en ren systemdisk? Det er p-ata disker, så jeg har ikke mulighet til å kjøre dem i raid 0, da jeg ikke har raidkontroller... På forhånd takk for alle svar!
D-Fender Skrevet 8. oktober 2004 Skrevet 8. oktober 2004 Jeg ville ikke gjort det vist det er 2 seperate disker det er snakk om. Men vist det er f.eks en 160GB som er delt ved partisjonering så kan du like gjerne gjøre det. Vist en har 2 seperate disker å gjør dette blir de plutselig avhengig av hverandre, og du kan ikke ta ut den ene, å bruke til noe annet sånn helt uten videre...
Cloud Skrevet 8. oktober 2004 Skrevet 8. oktober 2004 Det kommer an på størrelsen på diskene egentlig. Hvis det er 2 disker på 120 gb da, så ville jeg laget en C: partisjon på 20 eller 30 gb til windows og programmer. Dette fordi at hvis pc går til helvette så slipper du å slette alle de gb med annet stæsj som du har liggende på C: Så lag en C: med 20 eller 30 gb, bruk resten av plassen på D: og den siste disken blir E:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå