Gå til innhold

Ny kjøler til Socket A til 200kr.


Supervisor

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Vurderer sterkt å bytte min nåværende kjøler med en annen.

Jeg har denne http://mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=26342

Den har veldig liten vifte på 60mm.

 

 

Har tenkt om å bruke ca. 200 kroner på den nye.

 

Jeg har Abit AN7 og AMD 2500+. Temp. ligger på ca. 39 grader idle og ca. 47 grader ved full load.

 

I dag fant jeg Temaltake Volcano 12 for 198 kroner. Vil jeg få lavere temperaturer ved å bruke den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier ikke om du overklokker, men hvis du kjører 11*166mhz fsb (standard på xp2500) så vil jeg tro tempen synker betraktelig med volcano12. Jeg har rett under 50 grader load med xp2500 som er overklokket til 11*217mhz fsb og volcano12 på ca. halv styrke.

 

Volcano bråker som et uvær på høye viftehastigheter, men kan heldigvis justeres (jeg holder på å bytte ut min med vannkjøling nå, gidder ikke ha sånn bråk fra pcen mer)

 

 

Den iglo vifta bråker lite, er lett å dra med på lan (volcano er rett under kiloen, ikke hyggelig å flytte pcen uten å demontere vifta da). Igloen kjøler mindre (sikkert helt ok på 166mhz fsb men ubrukelig til noe særlig overklokking).

 

 

 

edit: det var ikke meningen å klage på thermaltake vifta altså, det er en meget kraftig og god vifte laget for overklokking. Den andre vifta er en lettvekter som støyer lite. Jeg har hatt en sånn iglo hjemme også og må si den er virkelig liten og spinkel i forhold til volcano, den ser rett og slett billig ut. Volcano vifta har en bra bundle som følger med og det er liten tvil om at du får mer for pengene hvis du kjøper volcano.

Endret av Toffa
Lenke til kommentar

Hm, nå er jeg i tvil.

Ja, som du sier, denne Igloo kjøler bra (forresten, kjører min XP2500+ på 11x200).

Så, du mener at med denne Volcano tungvekteren tempen vil ikke synke så mye. I hvert fall ikke uten å øke turtall/støy kraftig. Ja, ja... er ikke i tvil lengre...

 

Da tror jeg at jeg beholder min lille Igloo. :yes:

 

 

 

Oj, oj, oj.... det er ikke Igloo kjøleren i min datamaskin. :innocent:

Denne er i den andre maskinen min (jeg har 4 stk. så det er ikke altid lett å huske hva er hvor). I den PCen jeg snakker om er denne kjøleren http://komplett.no/k/ki.asp?sku=112612

 

Uansett, den kjøler kjempebra og jeg beholder den. Skal kanskje installere funnel (har den liggende) på den og vifte på 80mm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...