Gå til innhold

Server 2003 - lang oppstartstid

Gjest Slettet+432

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+432
Skrevet

Heisann.

Bruker server 2003 litt... for å teste. Men etter at jeg har skrevet inn passord bruker den hele 11 minutter, 45 sekunder og 6 hundredeler på å vise skrivebordet. den jobber ikke med noe heller. Hva skjer??

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+432
Skrevet

ehm...? Har satt opp maskinen som ad og dns server, hvis det var det du lurte på...

Skrevet

Har du satt fast IP i nettverksinnstillingene? Og at den har seg selv som DNS?

I TCP-IP-innstillingene må du sette en fast IP, og denne må også settes som Preferred DNS-server. Ellers leter og leter den etter den IPn den tror den skal få av noen andre.

Kirikiri

Gjest Slettet+432
Skrevet

Ip'n får den av den trådløse routeren min....

Skrevet
Ip'n får den av den trådløse routeren min....

For moro skyld, prøv følgende:

Finn ut hvilken IP-adresse den har når den først er logget på nettverket.

Åpne cmd, skriv ipconfig /all og se hva som står under IP-address, subnet mask og Default Gateway.

Skriv inn denne IP-adressen i de feltene jeg nevnte i forrige innlegg + Subnet mask og Default gateway.

Reboot.

Ta tiden på hvor lang tid den bruker på å starte opp og logge seg på.

Kirikiri

Gjest Slettet+432
Skrevet

Gjorde det, og tiden ble litt mindre; 10 minutter, 56 sekunder og 7 hundredeler... hehe.

Skrevet

Lang boot-tid på "preparing network connections" tyder på DNS-feil. Hvis den er satt opp med AD så må "preferred DNS" peke på Ip'n til DNS-serveren som hoster sona til AD. (vanligvis seg selv).

Du kan sette 127.0.0.1 som "preferred DNS" og se om det hjelper.

Gjest Slettet+432
Skrevet

Ja, men etter "Preparing network connections" (altså etter at jeg har skrevet passordet) så tar det den tiden.

Gjest Slettet+432
Skrevet

Endret preferred dns til 127.0.0.1 og da stod den veldig lenge med "Preparing network connections", men etter innloggingen gikk alt fort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...