Tr1llobite Skrevet 6. oktober 2004 Skrevet 6. oktober 2004 (endret) Hallo Jeg har begynt prøvd å lage et simpelt gui program i assembly, vha. windows API. I den anledning har jeg et problem, å returnere fra en vindusprosedyre. Sånn ser den ut: wndproc: pop eax pop ebx pop ecx pop edx push eax push ebx push ecx push edx call DefWindowProcA retn; Kresj (jeg har debugget) Jeg har prøvd ret, retf, retn og til og med iret (ganske ulogisk), men ingen av dem går. Noen som kan hjelpe meg? EDIT: WNDCLASS structen er i data-segmentet.. Mulig dette er problemet (?) - Nei det var det visst ikke... EDIT2: NASM, selvfølgelig, det glemte jeg å si... Endret 6. oktober 2004 av kr1570ffz0r
GeirGrusom Skrevet 7. oktober 2004 Skrevet 7. oktober 2004 ...push/poper du ikke i feil rekkefølge? eller har de to ingenting med hverandre å gjøre i den prosedyren?
iobas Skrevet 7. oktober 2004 Skrevet 7. oktober 2004 skal ikke parametrene ligge på stacken når man kaller en metode? ellers er det jo litt vanskelig å få parametrene..
Tr1llobite Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Skrevet 8. oktober 2004 Jeg skal pope alle 4 argumentene til wndproc, og pushe dem i omvendt rekkefølge, så jeg kan kalle DefWindowProc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå