Gå til innhold

IBM Thinkpad T40p - Godt kjøp?


Anbefalte innlegg

:hmm:

 

Hei!

 

Er helt ny her inne, ble medlem i dag :w00t:

Har fulgt med på forumet i ca en mnd da jeg har hatt planer om kjøp av bærbar i lengre tid.. har lært endel av dere og ikke minst fått mange tips!

 

Har nå endelig klart å velge og ikke minst fått kjøpt meg bærbar, og endte som dere kanskje har skjønt opp med en Thinkpad T40p..

 

Er nå veldig nysgjerrig på om jeg har gjort et "ok kjøp" (tror (og håper!!) det selv) og håper dere er enige? Pcen er litt over 1 år gammel og pent brukt..

 

Her er noen specs:

 

Thinkpad T40p (Modell 2373-94G:), P M 1.6GHz, 512MB RAM, 80GB HD, 14.1 SXGA+ 1400x1050 TFT LCD32MB, ATI Radeon 9000, CD-RW/DVD,

Bluetooth/Modem(CDC), 1Gb Ethernet(LOM), Intel 802.11b Wireless(MPCI), Secure Chip TCPA, UltraNav, 9 cell battery

 

Hva slags bruktverdi ville dere satt på denne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Maskinen er nesten lik den jeg har idag (T40p) eneste forskjell er at min har IBM 802.11a/b/g trådløsnett, ATI fireGL 9000 mobile 64MB og 60GB 7200 rpm harddisk.

 

Maskinen min ser ut som ny fortsatt og batteriet har jeg ikke merket noen endring i kapasitet. Er det tre års garanti på modellen du kan kjøpe? Maskinen hadde en listepris på 35.000kr for et år siden.

 

10-15k et sted er vel antagelig rimelig for maskinen *ren synsing*

 

PS! Uansett har du kjøpt en knallmaskin, jeg har ikke angret en dag engang på mitt valg av bærbar.

Lenke til kommentar

Tjoohooo. Fikk nettopp min T42p i dag. Hadde T40 tidligere. Du har gjort et meget godt valg!

 

Edit: Husk at listepriser på IBM er ganske så forskjellige mot bedrifts- og privatmarkedet. Ved kjøp av en haug IBMer kommer man raskt under 10 000 kr/stk, men da gjerne med et mindre heftig grafikkort enn det som selges i det private markedet. Det er årsaken til at man kan komme over meget gode brukte IBM kjøp.

Endret av Skikongen
Lenke til kommentar

Takker og bukker for hyggelige og ikke minst betryggende tilbakemeldinger!

 

Maskinen har 3 års garanti ja, dvs nesten 2 år igjen..

Ga forresten 13' for maskinen, så jeg ligger vel greit til i forhold til prisantydningen din da hce;) (puuhhhhhhhh)..

 

Skulle gjerne lest en litt mer passende/korrekt test av maskinen enn den mer rimelige utgaven som er testet her på barbara.no.. så hvis noen har tips hadde det vært topp!

Lenke til kommentar
Takker og bukker for hyggelige og ikke minst betryggende tilbakemeldinger!

 

Maskinen har 3 års garanti ja, dvs nesten 2 år igjen..

Ga forresten 13' for maskinen, så jeg ligger vel greit til i forhold til prisantydningen din da hce;)  (puuhhhhhhhh)..

 

Skulle gjerne lest en litt mer passende/korrekt test av maskinen enn den mer rimelige utgaven som er testet her på barbara.no.. så hvis noen har tips hadde det vært topp!

Jeg sitter på maskinen daglig, men har ikke summet meg selv til å utføre en test på den. Jeg tilbringer dog 99% av tiden min i Linux på denne maskinen, så blir litt revolusjon å reformatere vidunderet ;) Det har også gått et år så batterikapasitet er ikke helt veiledende lengre.

 

Gratulerer med en god laptop, du vil nok være fornøyd i lang tid fremover så lenge du ikke har tenkt å spille Doom 3/HL2 på den.

 

PS! Hvis du kjøper det Li-Polymer batteriet du kan dytte inn istedenfor CD-RW/DVD drevet så kan du få rundt 8-9 timer batteridrift... Det batteriet står høyt på min ønskeliste, dog ligger prisen på rundt 1500-2000 kr for det :cry:

Endret av hce
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...