Gå til innhold

Trenger hjelp til bygging av barebone PC


Anbefalte innlegg

Skal snekre sammen en barebone pc til en kompis. Tenkte i retning av noe shuttle lignende eller evt. flat sak som passer rett inn sammen med stereoen.

Har bygd en haug med pc'er før, men aldri av denne typen.

Den skal være mest mulig stillegående, men også ha mulighet til å spille nyere spill. Fortrinnsvis bilspill.

 

Budsjett ca. 10 000,-

 

Skjerm: 17" lcd

Skjermkort: ATI 9600/9800 med VIVO(Er åpne for andre forslag)

RAM: 512-1024 MB

Harddisk: Sannsynligvis en Seagate i passelig størrelse.

Trådløs mus og tastatur.

 

Viss noen har forslag eller anbefalinger så taes det i mot med takk :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har snekra en god del shuttle-maskiner, og de funker jo bra

 

asus har jo digimatrix-kabinettene (finner dem på komplett), som er lagd for stue-bruk, og de ser jo kule ut, men jeg har aldri testa

 

 

Når det gjelder støy, så bråker faktisk shuttle litt, men de har en modell med ekstern strømforsyning, så da har du fjernet en god del av kilden.

ATI skjermkort kommer jo gjerne uten vifte, og det er bra, både med tanke på støy og varme. Samsung har vel noen stillegående disker?

 

legger du til en tuner, så har du jo plutselig en lcd-tv

Lenke til kommentar

Hei, jeg har en Mega 180 Deluxe, den fungerer bra den. Har som de fleste barebones en tendes til å bli litt varm i stunder med krevende operasjoner. Fjernkontrollen er helt grei den, liten og pen å se på. Men med det medfølgende programvaren Msi Media Center deluxe, så er det neste sjanseløst å bruke fjernkontrollen. Den tar så lang tid fra du trykker på en knapp til programmet reagerer. Det er også ganske lett å få trykket en gang for mye, ikke noe stort problem, men nok til å irritere meg. Den støtter heller ikke Amd Xp-m, det går ann å bruke den med en slik prosessor men da blir multiplier låst til 6x og da sier det seg selv at det er lite å hente. Ellers er jeg veldig fornøyd, hifi modus fungerer utmerket, da er fjernkontrollen flott også. Installasjon og bygging er lett, og lett forklart i manual. Kortlesern fungerer bra, pluss for masse tilkoblingsmuligheter integrert. En ting til; eject knappen for dvd/cd enhet fungere ikke alltid når maskinen er skrudd på.

Alt i alt er jeg veldig fornøyd, den bråker lite, tar liten plass, masse finesser og ikke minst et flott utseende. Jeg ville kanskje sett litt på Aopen Ea65 da denne er tilnærmet lik, men kan spille av dvd'er uten å laste os..

Håper dette ga deg en pekepinn på fordeler/ulemper

 

-Aleksander

Endret av NakedChef
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...