dkvam Skrevet 5. oktober 2004 Skrevet 5. oktober 2004 Dette skjedde tidligere: Min mor mistet sin PC i gulvet , dvs 1meters fall for en blytung chieftec kasse. Specs på denne er: Abit KX-333 AMD XP 2200+ 512MB Ram. Seagate 40GB PC'n ble sendt til Datakjeden , der prosessor ble byttet. (kjøleribbe hadde falt av , og CPU ble sikkert småvarm...) Etter dette virket datamaskinen som den skulle i ca. 2mnd. Så starter problemene: Maskinen låste seg titt og ofte , samt at den rebootet av og til. Som oftest når mange oppgaver var i drift samtidig. Formaterte så harddisken og gjorde et forsøk på å installere WinXP. Det gikk ikke. Byttet så BIOS , da fikk jeg til å installere XP , og all annen software. Så begynte den å klikke igjen , iløpet av 3timer opplevde jeg at den frøs 2 ganger , og rebootet 1 gang. Da det begynte å bli sent , satte jeg på Prime95 med torture test , for å utelukke at dette var CPU'en sin feil. Neste morgen sjekka jeg PC'n , da hadde den låst seg igjen. Når jeg da rebooter får jeg blåskjerm så straks HD skal begynne å laste WinXP. Hvis jeg trykker F8 rekker jeg å få opp Boot alternativene til Windows , men absolutt ingen av valgene her produserer noe annet enn blåskjerm etter 3sekunder. Mitt spørsmål er om det kan være Hovedkortet som forårsaker dette?? Dette er i mine øyne den dårligeste komponenten på hele PC'n , og hadde før fallet visst seg å være upålitelig(i forhold til mitt eget AMD system med nforce2) Jeg har en teori om at det er en "senskade" på HK , men er litt bekymret for harddisken og , men Pc'n vil ikke oppføre seg slik med en halvdefekt HD , eller tar jeg feil?? Håper noen har en god teori å komme med , for jeg har bannet mye i det siste!!
werwer Skrevet 5. oktober 2004 Skrevet 5. oktober 2004 høres jo ut som et typisk varmeproblem? eller defekt harddisk muligens.. se om vifta på prosessoren går kanskje? og sjekke temperatur i bios?
Admin'c Skrevet 5. oktober 2004 Skrevet 5. oktober 2004 Sjekk harddisk og spør datakjeden om ribba lå løst i kabinettet, kan hende den har skrapt opp litt på hovedkortet hvis den lå fritt på kortet. Harddisk kan du kjapt skifte ut midlertidig hvis du har en til overs. De tåler ikke så mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå