bOMS Skrevet 5. oktober 2004 Skrevet 5. oktober 2004 Hei, jeg driver på å jobber med et dokument hvor jeg får tekst av ganske mange andre som har skrevet hver sin del. Og det kommer stadig inn nye innlegg. Så for at formatet skal holde seg mer riktig så ønsker jeg å legge inn en komando på slutten av hver del som sier at det ikke skal stå mer på den siden, men teksten fortsetter først på neste side. Hvis noen forstår hva jeg mener, jeg håper ihvertfall på å få litt hjelp siden det hadde gjort jobben min litt enklere.
bertie Skrevet 5. oktober 2004 Skrevet 5. oktober 2004 hvis det står f.eks. 2 linjer nederst på en side og du vil at de skal komme på neste side kan du også bare trykke ctrl + enter, så vil du få en "pagebreak" bertie
kjeklulf Skrevet 10. oktober 2004 Skrevet 10. oktober 2004 Manuelle (eller harde) sideskift med Ctrl+Enter fører før eller siden til kluss i formateringer. Bruk heller Format -> Avsnitt -> kategorien Tekstflyt -> kryss av på Sideskift før.
ikkeno Skrevet 10. oktober 2004 Skrevet 10. oktober 2004 Slenger inn et spørsmål jeg også. Hvordan skriver man for eksempel kvadratmeter? alstså m2 bare få "2" tallet til å bli lite?
XenZor Skrevet 10. oktober 2004 Skrevet 10. oktober 2004 (endret) Merk bkstaven/ teksten trykk Ctrl+d velg senket skrift. Edit: Bilde XenZor Endret 10. oktober 2004 av XenZor
kjeklulf Skrevet 10. oktober 2004 Skrevet 10. oktober 2004 Merk bkstaven/ teksten trykk Ctrl+d velg senket skrift. XenZor Eh... Nei. Hvis du skal skrive kvadratmeter eller sette inn potensen til et tall skal du ha hevet skrift og ikke senket. Senket skrift brukes for eksempel til kjemiske betegnelser, for eksempel H2O.
Gronz Skrevet 10. oktober 2004 Skrevet 10. oktober 2004 Merk bkstaven/ teksten trykk Ctrl+d velg senket skrift. XenZor Eh... Nei. Hvis du skal skrive kvadratmeter eller sette inn potensen til et tall skal du ha hevet skrift og ikke senket. Senket skrift brukes for eksempel til kjemiske betegnelser, for eksempel H2O. Er det mulig med hevet/senket skrift i forumet? Med hvilken tag da ev.?
Caddy Skrevet 10. oktober 2004 Skrevet 10. oktober 2004 Merk bkstaven/ teksten trykk Ctrl+d velg senket skrift. XenZor Eh... Nei. Hvis du skal skrive kvadratmeter eller sette inn potensen til et tall skal du ha hevet skrift og ikke senket. Senket skrift brukes for eksempel til kjemiske betegnelser, for eksempel H2O. Pokker.. Da vet jeg hvor jeg fikk feil i Datakort testen....
XenZor Skrevet 10. oktober 2004 Skrevet 10. oktober 2004 (endret) Merk bkstaven/ teksten trykk Ctrl+d velg senket skrift. XenZor Eh... Nei. Hvis du skal skrive kvadratmeter eller sette inn potensen til et tall skal du ha hevet skrift og ikke senket. Senket skrift brukes for eksempel til kjemiske betegnelser, for eksempel H2O. Leste visst ikke innlegget grundig nok. Men oppskriften er den samme, nesten. XenZor Endret 10. oktober 2004 av XenZor
gudesen Skrevet 10. oktober 2004 Skrevet 10. oktober 2004 m² kan også skrives med alt+0178 (bruk Num Lock) (eller du kan finne det lille 2-tallet på tegnkartet: start/programmer/tilbehør/systemverktøy/tegnkart)
gudesen Skrevet 10. oktober 2004 Skrevet 10. oktober 2004 (endret) edit: dobbeltposting Endret 10. oktober 2004 av gudesen
bOMS Skrevet 10. oktober 2004 Forfatter Skrevet 10. oktober 2004 m² kan også skrives med alt+0178 (bruk Num Lock) (eller du kan finne det lille 2-tallet på tegnkartet: start/programmer/tilbehør/systemverktøy/tegnkart) men det er vel bare tredje eller fjerde potens som er mulig å skrive med ascii tegnsettet? ³-tredje viste det seg å være alt + 0179 man kan også skrive ° ved å bruke alt + 0176, og den fungerer bra til gradetegn også. Men er det ikke en formelfunksjon med word? Det blir selvfølgelig litt bortkastet når man skal bare skrive i andre eller tredje potens, men med litt mer kompliserte matematiske stykker er det greit å bruke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå