Gromle Skrevet 3. oktober 2004 Skrevet 3. oktober 2004 Hei. Lurer på hvor nøyaktig CPU temperatur målingene er. Bios viser 73grader C, mens PC Probe vier 35grader C. Hvilken kan jeg stole på? Har Asus A7N8X Deluxe HK, og XP 2800+ CPU. Ikke noe er overklokket.
kjaks Skrevet 3. oktober 2004 Skrevet 3. oktober 2004 En svært enkel måte å finne ut dette på er å kjenne på kjøleribben til CPU. Om du svir fingeren så har nok bios rett. Om den føles sånn passe lunken ut så er det Probe som har rett. Merk: en temperatur på 73C er uansett ganske usannsynlig
Templar Skrevet 3. oktober 2004 Skrevet 3. oktober 2004 Du kan ikke stole på BIOSen, så enkelt er det. Simon
Ronny M Skrevet 3. oktober 2004 Skrevet 3. oktober 2004 Når du står i BIOS så kjører cpu uten load og da er det veldig usannsynlig at temperaturen blir så høy hvis ikke kjøleribba henger og slenger på halv tolv da
MorePower Skrevet 3. oktober 2004 Skrevet 3. oktober 2004 (endret) Ville stolt mest på bios. Men jeg synes det er rart at probe og bios viser så forskjellige temperaturer hos deg. Hadde samme hk tidligere og brukte probe i tillegg. Med siste bios og siste versjon av probe viste de akkurat samme temp. hos meg. Bios rev. 1.xx Bios rev. 2 Probe 22301 Endret 3. oktober 2004 av MorePower
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå