Spurs Skrevet 3. oktober 2004 Skrevet 3. oktober 2004 Se signatur for min maskins spec. Har endelig klart å klokke cpu litt, og beholdt et stabilt system. Lekte meg litt med voltsetting, og kom frem til følgende: 212mhz FSB = 2332mhz (AMD 64 3500+ 2.2ghz) Følgende voltsetting: Vcore: 1.6250 AGPV: 1.6 DDRV: 2.8 NBV: 1.6 (vet ikke hva NBV er...) SBV: 2.6 (ikke den heller...) HTV: 1.3 Er dette akseptabelt? Eller risiskerer jeg at alt går åt skogen hvis jeg beholder disse settingene? (Tror det er Corsair brikkene som stopper for mer aggressiv klokking.) Temperaturer: Cpu: 39/44 Sys: 28/30 PWM: 40/45 (idle/load) PS: Med denne innstilling og 526/573 med mitt X800PRO@XT rundet jeg den magiske 6000 poengsgrensen på 3dmark05.
Furyfax Skrevet 3. oktober 2004 Skrevet 3. oktober 2004 (endret) Tviler sterkt på at det er minnebrikkene dine som stopper overklokkingen. Har disse brikkene selv og kjøre nå 225Mhz ( 450ddr ) 2-2-2-11 på 2,8V Har kjørt de tett opp mot 250MHz disse brikkene med slappere timings. Nå er vell ikkje 939 cpu'ene så veldig kjent for å være så veldig overklokkings-vennlig. ( ikkje drep meg hvis eg tar feil! ) Endret 3. oktober 2004 av Furyfax
El Fantasma Skrevet 3. oktober 2004 Skrevet 3. oktober 2004 Hva har dette med "Hovedkort" å gjøre? Kommer til å bli flyttet/stengt.
Novec Skrevet 3. oktober 2004 Skrevet 3. oktober 2004 Tråden passer best her på hovedkort ettersom det omhandler overklokking av flere komponenter og hvor spenningsjusteringer på hovedkortet er en vesentlig del av emnet.
Spurs Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Skrevet 3. oktober 2004 Tviler sterkt på at det er minnebrikkene dine som stopper overklokkingen. Har disse brikkene selv og kjøre nå 225Mhz ( 450ddr ) 2-2-2-11 på 2,8VHar kjørt de tett opp mot 250MHz disse brikkene med slappere timings. Nå er vell ikkje 939 cpu'ene så veldig kjent for å være så veldig overklokkings-vennlig. ( ikkje drep meg hvis eg tar feil! ) Men du har vel Intel du da? De klokker bedre på Intel hovedkort. Har lest et par tester som omhandler det. Ellers... er voltsettingen min risikabel?
Spurs Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Skrevet 3. oktober 2004 (endret) Hva har dette med "Hovedkort" å gjøre? Kommer til å bli flyttet/stengt. Hvordan kan du si det??? Det er jo med uGuru chipen på hovedkortet jeg klokker med. Står følgende under "Hovedkort" i forumet: Spørsmål/diskusjon om hovedkort, inkludert overklokking. Endret 3. oktober 2004 av Spurs
El Fantasma Skrevet 3. oktober 2004 Skrevet 3. oktober 2004 (endret) Hvordan kan du si det??? Det er jo med uGuru chipen på hovedkortet jeg klokker med. Står følgende under "Hovedkort" i forumet: Spørsmål/diskusjon om hovedkort, inkludert overklokking. Beklager, my bad! Etter at de skiftet kategorier på forumet, har det gått litt i surr for meg... Endret 3. oktober 2004 av Maverick2002
Spurs Skrevet 3. oktober 2004 Forfatter Skrevet 3. oktober 2004 Greit nok. Men er det ingen som kan si om jeg skal fortsette med de innstillingene jeg har satt. Er det en stor eller moderat risiko? Eller kan jeg sette de annerledes for å klokke enda mer?
C4STOR Skrevet 3. oktober 2004 Skrevet 3. oktober 2004 Greit nok.Men er det ingen som kan si om jeg skal fortsette med de innstillingene jeg har satt. Er det en stor eller moderat risiko? Eller kan jeg sette de annerledes for å klokke enda mer? Du kan fint kjøre med de instillingene. Hvis du skal klokke mere så kan du prøve å øke vcore ett hakk og muligens slakke litt på timingsene til minnet
Furyfax Skrevet 3. oktober 2004 Skrevet 3. oktober 2004 Har ABIT NF7-S V2.0 (voltmoddet) og AMD XP-M 2400+ 35W og de brikkene du har. Kjører ikke et intel system.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå