Gå til innhold

Hvordan bruke Thermal Paste riktig?


ThomasWH

Anbefalte innlegg

Mulig dette er innlegg nr 1 mill angående dette, men jeg prøver alikevel:

 

Skal montere CPU (P4) til hovedkort, noe jeg har gjort ca. mange ganger, men jeg har aldri brukt Thermal Paste før. Hvordan går jeg frem? Noen som har en idiot-guide til meg? CPU hadde Thermal Pad, men denne er brukt opp, da CPU har blitt tatt ut fra hovedkort et par ganger.. Det er ikke AS5 jeg har.. Har en eller annen annen.. Husker ikke hva den heter! :p

 

Håper på rask og effektiv hjelp! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kondensfjerner får du på bensinstasjon. Vet de har 100% ren isopropanol på Shell bl.a.

 

Når det gjelder mengde tror jeg du bare må føle deg frem. Laget skal være veldig tynt, og fordeles jevnt over hele kjerna. Begynn med en liten mengde, og så fyller du på med mer om det skulle bli for lite.

Lenke til kommentar

1. Bensinstasjoner har kondensfjerner, koster 10-20 kroner for en flaske, jeg bruker bare vanlig tørkepapir til å fjerne den gamle kjølepastaen med.

 

2. Bruker å starte med en "dasj" på midten av prosessoren, og smører det utover slik at det blir jevnt og fint (veldig tynt lag)

 

EDIT : Omformulering

Endret av ronnyaa
Lenke til kommentar

Tror faktisk ikke det er mulig å skaffe ny thermalpad, uten at jeg er 100% sikker på det.

Sats heller på å kjøpe f.eks Arctic Silver 5, noe som skulle gi bedre resultater kontra thermalpad.

 

EDIT :

Det kan gå en viss tid før kjølepastaen får gått seg inn, så i begynnelsen vil nok temperaturen være litt høyere enn normalt, men ikke de store variasjonene ut fra mine egne erfaringer.

Endret av ronnyaa
Lenke til kommentar

Faen, de soppene hos Komplett sendte meg en "HEATSINK COMPOUNDS soft pak Stars" istedenfor Arctic Silver 5.... Øh, noen som har noe peil på om denne funker i det hele tatt? Har aldri hørt om den.. Det er en liten plastikkpakke, ca 1 cm x 3 cm og 2mm tykk, med noe hvit guffe inni..

 

Hvor lenge skal guffa ligge på CPU før man slenger heatsink/viften på?

Endret av ThomasWH
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...