Konto brukes ikke Skrevet 29. september 2004 Skrevet 29. september 2004 google.com 110 ms Nei, Lyse vil jeg i allefall ikke ha
bearcarlsen Skrevet 29. september 2004 Skrevet 29. september 2004 (endret) google.com 110 ms Nei, Lyse vil jeg i allefall ikke ha hehe , har du prøvd å pinge google selv? Mulig det var en liten spike der, syns 110ms var høyt, jeg prøver tomshardware.com og der ligger jeg med 210ms. Begge er i usa og år gjennom sprintnet og de prioriterer ikke akkurat ping forespørsler og ICMP echo requests. Jeg pinger google.com gjnstl 50ms med 64kb data. Kan ha noe med båndbredden til lyse videre ut i verden. Internt og mot sverige er råbra.(telia og BBL) EDIT Jeg tok feil, google går peerer via rr.com og tomshardware via tiscali net som forklarer den høye pingen. (tiscali suger uansett hvor i verden man er) Endret 30. september 2004 av bearcarlsen
Ayanez Skrevet 29. september 2004 Skrevet 29. september 2004 jeg har 2 syn_sent. er det... farlig? og hvordan pinger jeg forskjellige sider? jeg har som regel 40-60 ping i cs. Men noen ganger når dataen har vært online i en god stund, så ligger pingen på alt mellom 40 til 3000 ping og jeg må restarte dataen :|
Konto brukes ikke Skrevet 29. september 2004 Skrevet 29. september 2004 hehe , har du prøvd å pinge google selv? Ehh... det var liksom litt av poenget her da. Les mitt tidligere innlegg, så leser du hans, så skjønner du vel ironien i det
bearcarlsen Skrevet 29. september 2004 Skrevet 29. september 2004 jeg har 2 syn_sent. er det... farlig?og hvordan pinger jeg forskjellige sider? jeg har som regel 40-60 ping i cs. Men noen ganger når dataen har vært online i en god stund, så ligger pingen på alt mellom 40 til 3000 ping og jeg må restarte dataen :| 2 syn sent er helt ok det.. Hvis du oppeleler at linja spiker ut etter du har vært på en stund så kan det være cachen i routeren din som blir full. Eller det kan være mye spyware junk som kommer i bakgrunnen. ta en netstat -n når du opplever problemene. Routeren sin kan man flushe men om den gjør det ofte er det beste å bare kjøpe ny og bedre router. (hjalp for meg)
Ayanez Skrevet 30. september 2004 Skrevet 30. september 2004 bruker ikke router og ifølge norton antivirus 2004 og ad-aware har jeg ikke noe spyware.
bearcarlsen Skrevet 30. september 2004 Skrevet 30. september 2004 prøv å restart modemet ditt eller koble opp og ned igjen om du ikke bruker router. Om det eneste som hjelper er å restarte pesen så har du jo kilden. Men som sagt. Ta en netstat test når du opplever problemer. Hvilken ISP har du?
sumptrollet Skrevet 30. september 2004 Skrevet 30. september 2004 Mulig det var en liten spike der, syns 110ms var høyt, jeg prøver tomshardware.com og der ligger jeg med 210ms. Begge er i usa og år gjennom sprintnet og de prioriterer ikke akkurat ping forespørsler og ICMP echo requests. Jeg pinger google.com gjnstl 50ms med 64kb data. Kan ha noe med båndbredden til lyse videre ut i verden. Internt og mot sverige er råbra.(telia og BBL) Ikke for å flisespikke, men ping er ICMP ECHO REQUEST (og REPLY)
ExtoL Skrevet 30. september 2004 Forfatter Skrevet 30. september 2004 (endret) Tid ble dette allmenn sak? Closed fikset Saken!" Bytter ISP. Endret 30. september 2004 av ExtoL
Ayanez Skrevet 30. september 2004 Skrevet 30. september 2004 (endret) Nå har jeg veldig mange syn_sent på den lista :| har Telenor 704/128 edit: restarta modemet og trudde alt gikk greit, helt til jeg plutselig får 3000 ping i cs :| tok ca. en og en halv time før det skjedde. mange syn_sent, norton og ad-aware finner ikke noe. Hva kan det være? :S Endret 1. oktober 2004 av Ayanez
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå