Gå til innhold

Legge musikk inn på pc-en uten å komprimere?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

 

Vanligvis når jeg skal legge inn musikk fra CD på PCen uten komprimering bruker jeg Cool Edit, eller Samplitude, dette er dyre lydredigeringsprogrammer og sikkert ikke noe for deg, men jeg testet nettopp Nero 6 ultra edition og det er ikke noe problem å gjøre det der, og det er et program jeg uansett vil anbefale deg å skaffe hvis du driver å brenner CDer og DVDer. :thumbup:

 

Her finner du Nero

Lenke til kommentar
Går jo an å bare kopiere sangene fra CD'n og lime de inn i en mappe på PC'n også. Enklere blir det vel ikke.

:hmm: Dette må du forklare nærmere. Hvis du kopierer direkte fra CDen med høyreklikk og paster det inn i en mappe, blir du jo sittende igjen med en ubrukelig minifil.

Det kjem sikkert an på operativsystemet og filbehandlaren, det. Ein musikk-CD inneheld ingen datafiler i seg sjølv, men eg synest å hugsa at Windows kunne kopiera spora over som WAV. I Konqueror på Linux er det innebygd støtte for direktekoding til MP3 eller OGG Vorbis. Veldig elegant :)

 

Ein klar fordel eg ikkje nemnde med FLAC er støtte for metadata (artist, album, ...). Det må vel ordnast på anna vis med reine WAV-filer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...