Master Casemod Skrevet 29. september 2004 Skrevet 29. september 2004 (endret) hva er egentlig front side bus og memory bus ? helt ærlig så vet jeg ikke hva det er kan noen fortelle/forklare meg det? Endret 29. september 2004 av Master Casemod
Master Casemod Skrevet 29. september 2004 Forfatter Skrevet 29. september 2004 ingen som kan svare meg på det eller?
ØysteinI Skrevet 29. september 2004 Skrevet 29. september 2004 ingen som kan svare meg på det eller? Ro ned egga littegranne da ... bumbing av tråder er lite populært og egentlig kun lov 1 gang og kun hvis det har gått 24 timer uten svar. Men uansett: FrontSideBus er databussen som binder sammen CPU og Northbridge/Minnekontroller i en PC. Hvis du kan stille på noe med denne, så er det frekvensen man stiller på. Husk at for AthlonXP er den effektive dataraten dobbelt så høy som den egentlige frekvensen, mens det på P4 er 4 ganger så høy datarate (200MHz FSB på P4 => 800"MHz" FSB). ( Vanlig frekvens: 100MHz -> 200MHz) På Athlon64/FX/Opteron er minnekontrolleren integrert i CPUen, slik at frontsidebus-begrepet mister mye av sin mening. Den vil da naturligvis jobbe med samme frekvens som kjernen ellers gjør og vil da ha en båndbredde som ikke ligner grisen. Memorybussen er databussen mellom minnekontrolleren og selve minnebrikkene. Denne kan jobbe synkront med FSB og dette gir i veldig mange tilfeller bedre ytelse, enn asynkront. Normalt er denne på 64-bit (en brikke) men på en del nyere hovedkort brukes to og to brikker samtidig(128-bit), slik at man får dobbel båndbredde. Som med FrontsideBus, har dagens systemer ofte DDR-SDRAM og da vil den effektive dataraten være nøyaktig dobbelt så høy som frekvensen. ( Vanlig frekvens: 100MHz -> 200MHz)
Master Casemod Skrevet 29. september 2004 Forfatter Skrevet 29. september 2004 (endret) takk for svaret Endret 29. september 2004 av Master Casemod
Master Casemod Skrevet 29. september 2004 Forfatter Skrevet 29. september 2004 (endret) ok så da vet jeg det Front side bussen min er 344 likt som Memorybussen min som har samma hastighet hva med AGP bus? min er på 66 mhz kan jeg trygt sette oppp Memory å front side bus til 400 mhz uten trøbbel? agp'en å kan jeg vel sette opp noen mhz? Endret 29. september 2004 av Master Casemod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå