Gå til innhold

Problemer med ny RAM i gamle maskiner


Oracel

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg har to gamle P2 300 Celeron maskiner. Det viser seg nå at nyere 256MB og 128MB brikker beregnet for 133mhz bus fører til store stabilitetsproblemer (helt vanvittige feil som kan oppstå) når de blir kjørt på 66mhz i disse maskinene. Jeg trodde bestemt at SDRam var beregnet å skulle være bakoverkompatible. Brikkene er helt nye (alle av merket Apacer), de to brikkene med 128MB er PC133 CL2, og den på 256MB er PC133 CL3.

 

Feilene som oppstår er identiske for begge maskinene uansett hvilke kombinasjoner av brikker jeg setter inn. Begge maskinene fungerer prikkfritt med "gamle" rambrikker. jeg har også mistanke om at en tredje datamaskin fikk problemer pga. de samme brikkene.

 

Noen som vet om noe trix for å få bukt med dette? Er utrolig kjipt å kjøre server-maskinene på 64MB og 96MB ram, så tips om hvordan dette kan fikses settes stor pris på. La meg igjen påpeke at brikkene er -helt- nye, det er antakelig ikke noe galt med hverken dem eller maskinene. Problemet oppstår først når brikkene kjører på 66mhz bus.

Endret av Oracel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...