Gå til innhold

Ny AMD prosessor til Socket A


gunlovin

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte jeg skulle tyne det siste ut av den 2 år gamle pc'n min, og vurderer å oppgradere fra XP2000+ . har et asus a7v333, som ikke støtter 400mhz FSB(ingen bios-versjoner), kun 333mhz. Vurderer å klokke, og vil gjerne ha "mest for pengene".

Hva bør jeg gå for?

 

 

Edit: Hvor stor rolle spiller minnet?

Endret av gunlovin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

minne har mye å si på overklokking. jo høyere fsb,. jo bedre resultat

 

hvis noen kan bekrefte/avkrefte om dette hk klarer cpu'er med barton kjerne, så er en xp-mobile 2400+ fra itbutikken.no veien å gå. disse klokker stort sett alltid til 2,5ghz og de er ikke så varme heller

 

åssen ram har du nå forresten?

Lenke til kommentar

Jeg var inne på itbutikken.no og sjekket prosessornummeret på den XP-M 2400+ som selges der. Det viser seg at den har maks 266mhz FSB. Går det likevel an å klokke FSB på denne prosessoren lenger? Eller finnes det en annen utgave som kan kjøre raskere FSB?

 

Nummeret er AXMH2400FQQ4C

 

og jeg sjekket det mot denne siden

 

 

Edit: jeg fant enda en XP-M2400+ på itbutikken. denne har nummeret AXMD2400FJQ4C,og koster ca. 100kr mer. Regner med at dette er 35W utgaven og den første er en 45W's utgave? Den siste har 1.35V kjernespenning, mens den første har 1.45V.

Bør jeg da altså velge 35W'eren? Og hvorfor?

Endret av gunlovin
Lenke til kommentar
Edit: jeg fant enda en XP-M2400+ på itbutikken. denne har nummeret AXMD2400FJQ4C,og koster ca. 100kr mer. Regner med at dette er 35W utgaven og den første er en 45W's utgave? Den siste har 1.35V  kjernespenning, mens den første har 1.45V.

Bør jeg da altså velge 35W'eren? Og hvorfor?

Heisann

 

Mindre strøm = mindre varme :)

 

Så kjøper du en av dem, gå for 35W... Fordi den klarer hastigheten den er konstruert for på mindre strøm en den som krever 45W, altså en bedre kjerne... Og at "Alle" her på forumet sier den er en ram overklokker selv på luftkjøling :thumbup:

 

lykke til

 

StoneHeart

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...