Gå til innhold

MSI K7N420 PRO


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-05-13 11:36, trenchypost skrev:

Jeg hadde et slikt, var defekt, så jeg måtte sende det inn. Kortet har en AGP slot, men den store ulempen er at du ikke får brukt AGP kort med 3.3V, noe som utelukker det meste av high-end skjermkort idag.


Stort mer feil kan man ikke ta.

Alle skjermkort som er AGP 4x kompatible funker. Det er kun gamle skjermkort som er AGP 1x/2x kompatible som ikke funker.

Jeg har et ASUS A7N266-C (basert på samme brikkesett, men uten innebygd grafikk. Det HAR samme begrensning, du MÅ ha et 1.5v grafikkort) og det funker utmerket sammen med et Geforce 4 kort. Så har du et AGP 4x kompatibelt grafikkort er det ikkenoe problem.

Problemstillingen er nemlig stikk motsatt, har du f.eks et gammelt Voodoo 3 AGP kort vil det ikke funke. For det er såvidt jeg husker et AGP1x/2x kort.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-13 12:30, trenchypost skrev:

sorry, tok poenget der...


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: trenchypost på 2002-05-13 12:32 ]</font>


Fortell meg noe jeg ikke veit neste gang. :smile:

Ja jeg har et nForce 415D brikkesett og det hovedkortet er basert på et nForce 420D brikkesett. Hvis du hadde hatt et lite clue om hva du snakket om så hadde du visst at disse brikkesettene er 99% identiske, den eneste forskjellen er at 415 ikke har innebygd grafikk.

Det hovedkortet jeg har kommer også med en STOR advarsel om at det kun funker med 1.5 volt grafikkort. Det er til og med en innebygd sikkerhetskrets som gjør at hovedkortet ikke vil starte hvis det er koblet i et 3.3 volt grafikkort.

Det er som jeg sa, gå og finn spesifikasjonene for AGP 2x og 4x. Der ser du forskjellen. AGP 2x er 3.3volt. AGP 4x er 1.5 volt (Det er også mange andre forskjeller, men det har ikkenoe med denne saken å gjøre).

Lenke til kommentar

De skjermkort som er agp 2X/4X kompatible kan fungere på enten 3v eller 1,5 v. Derimot de som er agp 1X/2X vil kun fungere på 3v.

 

De aller fleste kort som er på markedet i dag støtter agp 4X, og dermed 1,5 v. Også intel sine 845, 850 og 860 brikkesett støtter også bare 1,5 v agp kort.

 

Msi k7n420 pro er ellers et svært godt og stabilt hovedkort, og til en veldig god pris. Hvis du ikke skal bruke det integrerte skjermkortet anbefaller jeg heller asus a7n 266-c

Lenke til kommentar

Jeg har hatt dette kortet siden et par mnd nå kan annbefales på det sterkeste. God ytelse, grei lyd, skjermkortet holder så lenge du ikke spiller noe særlig. Hvis du ønsker og sette inn et annet skjermkort er ikke det noe problem.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...