Gå til innhold

Første bildet med digital kamera, kritikk

kverna

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Veit ikke helt hvilken stemning jeg prøvde på, men søt er katten hvertfall :)

ps: ja veit det er dårlig men noen som kunne gjordt noe i ps for å få det litt mer spennende ?

post-209-1096311301_thumb.jpg

Endret av kverna
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, blidet er ganske mørkt sånn utenom katten det trekker ned en del. Samtidig er det mange forstyrrende elementer i bildet som f.eks de småsteinene eller smulene eller hva det er som ligger på gulvet. Kunne kansje klona dem vekk i ps?

Ellers er vel komposisjonen relativt bra. og katta er ganske skarp :)

Skrevet (endret)

takk for tilbakemelding, ja det ligger noe små bøss på gulvet men jeg har som sagt ikke ps så får ikke gjordt noe med det :(

at det er mørkt kan vel ikke gjøres noe med : :thumbdown:

Endret av kverna
Skrevet

Første tips; løp rundt og ta masse bilder. Det lærer du av.

Deretter, les noen bøker om foto og komposisjon, eller meld deg på et kurs. Da blir læringskurven straks bratt :)

Når det gjelder bildet, var det kanskje ikke det mest spennende jeg har sett, men jeg synes ihvertfall det var bra at du klarte å unngå røde øyne (det er vanskelig på dyr). Litt rotete og mørk bakgrunn, jeg tror jeg ville ha likt det bedre med lys bakgrunn, kanskje tatt utendørs (vanskelig i disse dager, ihvertfall i sprutregnet her). Å klone vekk ting i PS er naturligvis mulig, men jeg tror du har mer å lære av å fotografere mer og prøve andre bakgrunner, perspektiv etc. Så vil blinkskuddet komme når tida er moden..

Skrevet

det er tatt innendørs, kameraet er nettopp tatt opp av pakka :p for ta å melde meg på ett amatør kurs og ta masse bilder fortløpende så får dere nok se noen spennende bilder etter hvert!

Skrevet
liker hva du har gjordt quarkey. men du skulle kanskje ha fjerna busset rundt labbene hvis du har greie på ps :)

Skal se hva jeg får gjort, har ikke allverdens med tid.

Så fint du likte bildet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...