Gå til innhold

Ny vannkjøling + kabinett, HK & CPU


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg skal kjøpe ny vannkjøling og HK, CPU og kabinett

Jeg har POV 6800GT fra før (som jeg skal beholde da) og 2x512mb PC3200 TwinMOS ram

Jeg kommer mest sannsynlig til å bestille fra 4 (eller 5) forskjellige plasser: hovedkort.no, microplex.no, komplett.no, dangerden.com og kanskje itbutikken.no, dersom jeg skal ha mobil prossesor.

 

Komponenter:

 

Hovedkort: DFI LANPARTY UT NF3 250Gb

CPU: Her er jeg ikke sikker enda. Hva vil yte best i fullt overklokket tilstand av: AMD Athlon 64 3200+ 2.2 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED og AMD Athlon 64 3200+ / 2 GHz, L2 1 MB (mobil) ?

Kabinett: Lian Li PC6277 vannkjølingskabinett

 

Vannkjøling:

 

Fra microplex.no

Pumpe: AC aquastream

Tank: AC Aquatube titan

Festebrakett til tanken og pumpe: AC aquabay

Vifter: Papst 120mm, 70m3/t 18dB x2

Slanger: Jeg er ikke sikker på om dette er de beste slangene, noen tips? Kuriyama 3/8"ID - 1/2"OD x4

 

Fra Dangerden.com:

Radiator: The Double Heater Core

GPU: Danger Den - 6800 Water Block

CPU: Danger Den - RBX Block Athlon64

Chipsett: Danger Den MAZE4 Chipset Block

 

Jeg vet ikke hva jeg trenger av slangeklemmer og nippler, håper noen kan finne det ut eller vet det :)

 

kanskje det blir en AC styresentral, aquaero på meg, men vet ikke om økonomien tillater dette.

 

Og til slutt, Har jeg glemt noe?

 

Edit: copy- paste feil

Endret av -spyder-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde jeg vært deg ville jeg kjøpt alle vannkjølingsdelene hos DD. Mye enklere, og dessuten har de meget gode priser på slanger.

 

Har nettopp handlet hos dem selv. Kan anbefale 12v pumpen og Evercool 120mm viftene.

 

Kjører pumpa på 7v og viftene på 5v. Systemet er da så godt som lydløst samt at det kjøler godt nok til oppsettet i signaturen.

 

DD sendingen ankom 3 dager etter at den var sendt fra USA. Topp service!

Lenke til kommentar

toreide: det var ikke så dumt det. Hvordan er den pumpa i forhold til en Eheim (støy og flow), og bråker ikke det viftene litt på 5v ? (de er tross alt 30dB). Hvordan bestillte du pakkene dine, jeg fant ut at dersom jeg bestiller for under 1000,- slipper jeg mva. så jeg hadde tenkt til å bestille i to pakker (hadde tjent 100,- på dette i forhold til en pakke, siden jeg fikk to pakker til under 1000,-)

Hvordan ville du gjort det nå, skal jeg bestille en komplett pakke, eller 3 til under 1000,- ?

 

Lurer på om jeg skal kjøpe blå UV tank (Bay) fra DD, noen erfaringer?

 

Flere tips eller idèer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...