Gå til innhold

Acer TM 8000 eller HP NX 7010?


tavarish

Anbefalte innlegg

Mitt kjøp av ny bærbar har begynt å dra ut i tid da jeg egentlig ikke finner den jeg vil ha til en akseptabel pris. Viktige elementer er god byggekvalitet (da den skal fraktes rundt relativt mye), kraftig, ikke for tung, internasjonal garanti iallefall ett og god skjerm.

 

Så først på en HP NC 6000 etter anbefalinger her på forumet. Men fant ut at den ikke har DVD brenner og det er noe jeg egentlig ønsker å ha med. Skulle jeg ha med DVD brenner ville den alene kostet rundt 4000 (vil ha DVD brenneren i pc'en og slippe å ha med masse ekstra utstyr som drar opp vekta). Derfor utgikk denne.

 

Nå står det litt mellom Acer TM 8000 (enten 8005 eller 8006, usikker på hvilken som er mest fornuftig å velge i tilfelle) eller HP NX 7010. Uansett hvilken det blir så skal jeg ha inn 512 MB ram ekstra.

 

Har egentlig bare 20.000 kroner å bruke, men blir det en av disse må jeg ut med litt mer skjønner jeg.

 

Spørsmålet er om noen har råd å gi. Er dette to bra maskiner, er det andre maskiner i litt lavere prisklasse jeg bør se på, er Acer TV 8005 like greit å kjøpe som 8006 eller er forskjellene formidable, har noen av maskinene spesielle fordeler/ulemper også videre?

 

I tillegg, ville blitt veldig glad om noen som har sett begge maskinene kunne komme med innspill på hvilken som designmessig og bruksmessig er best.

 

Mange spørsmål ... håper noen har noen svar :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg veit hvertfall at NX7010 er ganske solid. Ikke mye plastic feeling der. Dessuten syns jeg også at den ser ganske bra ut.

Bare sett dne på bilder så langt og NX 7010 ser unektelig ganske bra ut. Den har også en bra skjerm ettersom jeg forstår.

 

Når jeg tenker på Acer sine modeller så kommer det av langt bedre skjermkort, større harddisk og noen hundre gram lettere.

 

Sliter litt med å finne ut hvilken av disse jeg skal gå for (kjenner noen til berde og billigere så tar jeg de med i vurderingen også), men håper at alle dere eksperter her får meg til å falle ned på riktig maskin :-)

Lenke til kommentar

har også lurt på den nx7010 men tror jeg har slått det i fra meg nå til fordel for en mindre en. Anbefaler deg i alle fall å ta en titt på ASUS M68 et eller annet. Veldig opptatt av design og kvalitet jeg og, derfor jeg lurte på nx7010'en. Men må innrømme at etter å ha sett og tatt på begge to ville jeg gått for asus'en. Gode priser på begge maskiner på Quad.no (8 prosent stud tilbud) og psdata.no

 

 

går du inn på notebookforum.com og søker etter asus m6 finner du mange bilder av asus'en

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...