Gå til innhold

HJEELP! Abit NF7-S2G og TwinMos 1024MB Dual pack!


Zoomer

Anbefalte innlegg

Jeg gikk til innkjøp av nytt hovedkort, RAM og S-ATA HD i god tro.

Jeg kjøpte et Abit NF7-S2G hovedkort, TwinMos 1024MB DualPack RAM og Seagate Barracuda 200GB S-ATA HD. Hadde en AMD XP2400+ Fra før. Da jeg hadde installert XP på nytt og alt så ut til å funke, begynte maskinen å reboote av seg selv (med blåskjerm i 1/2 sekund). Fant ut etter mye om og men at det måtte være noe med minnet eller minnekanalene. Prøvde brikkene hver for seg i forskjellige slotter og konkluderte med at begge brikkene fungerer hver for seg i slot 3 (kanal 2), fungerer ikke i dual og heller ikke å kjøre begge samtidig på en kanal. Kjørte memtest på begge brikkene hver for seg over natta uten feil. Jeg ringte komplett og de sa at jeg måtte flashe BIOS, men det ble ikke bedre. Jeg bare lurer på om det er noen Nforce 2-kort som takler TwinMos i dual ch??

Har levert kortet til Datakjeden (der jeg kjøpte det) og de skulle teste det, men vhis de ikke fant noen feil måtte jeg betale 350,- i "feilsøkingsavgift"!! :thumbdown: I tillegg sa han at det var fyfy med NF7-kort og TwinMos, er dette noe jeg MÅ gå rundt å vite? Er det noen som har erfaring med dette så PLIIIS skriv!!

 

Venter på svar :D

Endret av Zoomer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lever tilbake TwinMos'en og kjøp Corsair Value eller disse OCZ brikkene.

Nei, jeg vil bruke TwinMosbrikkene, jeg gidder ikke å bruke flere uker på å få byttet dem hos komplett. Det må jo gå an å bruke! Hvis man trykker på "KJØP"-knappen på komplett.no, og hovedkortet havner i handlevognen så står det faktisk "Noe som passer til...." og der står det TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5DDRs. Det er ikke alle i verden som går rundt og viter at de ikke passer sammen. :mad::p

Lenke til kommentar

jeg kjører nf7-s v2.0 og twinmos pc3200 m/winbond i dual @ 215fsb nå, ingen problemer her

på den annen side har jeg ikke hørt noe bra om det nf7 kortet du valgte da...

 

edit: har også satt opp 2-3 maskiner med nforce 2 og twinmos og de funker glatt, har til og med brukt "noname" twinmosen som er enda billigere og naturligvis enda et hakk lavere på kvalitetsstigen

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...