Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bulket bilen - Reparasjons utgifter


f00b

Anbefalte innlegg

I kveld ble min opel astra 92 mod bulket :hrm:

 

Det er ikke så ille at jeg kommer til å ta det på forsikringsselskapet. Så det jeg lurer på; er det noen som kan annslå/tippe beløpet jeg må ut med for å fikse den?

 

Det som har skjedd, er at jeg har truffet siden på støtfangeren forran på en annen bil, den bilen traff høyre-siden forran på bilen min.

Det som skjedde med min bil var at plastikstøtfangeren forran er bulet innover på et sted (det synes ganske godt), det andre var at den ene siden forran fikk en liten bulk (tror den er litt vanskelig å rette ut) jeg vet ikke om de bare bytter dette ut, eller prøver å rette det opp om jeg går til et bil-verksted..?

:dontgetit: Så er sidelykten forran på den ene siden knust..

 

Om de må bytte f.eks. siden forran, er det veldig dyrt å få den i ca. samme farge som den var? Og hvor mye koster det for å få noen kyndige til å se på skadene, og anslå en pris for å fikse det?

 

 

EDIT: Ett bilde laget i paint

post-150-1096076638_thumb.jpg

Endret av f00b
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Plastfangeren på min Scorpio '97 ble ødelagt, og jeg måtte ha ny. Hos Gaden & Larsen i Trondheim tok de ti lapper for å fikse dette. (Ink. arbeid.)

Oida.. Det hørtes voldsomt mye ut.. :ermm::no:

 

Edit: Men støtfangeren på den er vel ikke en sort plastikk-fanger? Har ikke de sånn lakkert fanger? Vil tippe de kanskje er dyrere(?) :dontgetit:

Endret av f00b
Lenke til kommentar
Den er nok dyrere, men i etterkant fant jeg ut at et annet verksted kunne ha gjort jobben for ca. halve prisen.

 

Sjekk derfor rundt hos flere før du bestemmer deg. Tror det var Snap Drive som var billigst når jeg sjekket. De kunne tilogmed fikse delen for meg hvis jeg ville.

 

-KJ

Okay, takk for tipset ;)

Men er det gratis å få de til å sjekke skadene, for å anslå en pris?

Lenke til kommentar
En annen ting er om det er noe skade på det som er bak plastikk fangern...kan fort bli dyrt.

 

Er det lakkskader så blir det generellt sett dyrt.

ja.. :roll: ble noen små lakkskader, i tillegg til en liten bulk på siden forran også..

Skal stikke å høre med et bilverksted hvor mye de skal ha for å fikse det etterpå

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...