Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Deling av internett via....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har et lite spørsmål, er det mulig å koble internett fra adsl modemet til en maskin å deretter dele internett fra den maskinen igjennom en ruter, slik at alle som er koblet til ruteren får internett?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det vart vell litt vanskelig? Er det ikke likere for deg å koble rutern rett etter adsl modemet og så alle pcene som skal på nett på rutern da?

Skrevet

Hvis du skal gjøre det slik ville jeg brukt en pc med 2 nettverkskort og et ordentlig operativsystem som pc direkte etter adsl modemet og konfigurert routerfunksjonalitet på den pcen

Skrevet

Har en bra pc som jeg har installert win2003 server på, men er det på ruteren jeg må gjøre konfigurasjoner på eller er det på servereren?

Skrevet

Da kan du gjøre det rett på pc'en... den må jo uansett route videre til routeren, og da er det ikke lange veien igjen til å sette opp nat

Skrevet

Hvorfor ikke bare koble serveren til intranettet bak routern som folk flest gjør?

ADSLmodem m/internett -> router m/intranett-> server og klienter.

Har du et behov for å kunne konfigurerere porter ekstra strikt eller bare generelt paranoid?

For du trenger vel egentlig ikke noen router i det oppsettet du foreslår, men heller bare en switch etter serveren.

Lurer på hva et "ordentlig operativsystem" er :innocent: (skal ikke starte noen linux vs win diskusjon)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...