Gå til innhold

Hvem bios ver funker best til Gainw. 6800Ultra


Ernie79

Anbefalte innlegg

Har feilsøkt pc'en min i den minste lille krok og finner ikke noe feil. Leser det er mange som har trøbbel med gf 6800 serien.

 

Noen som har erfaringer med HVILKEN bios som funker bra/best?

Gjerne kjør på med noen linker til bios'ene.

 

Og hvordan oppdaterer jeg bios'en på skjermkortet?

Endret av Ernie79
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Prøver igjen her.

 

Har følgende BIOS ver nå 5.40.02.05.10(i følge ExpertTool)

 

Kjørte i gang en msdos-bootcd. Hadde nyeste BIOS som jeg lasta ned via ExperTool.

 

Først fikk jeg advarsel at det var noe nummer som ikke stemte med hverandre.(husker ikke hva det stod eksakt)

Og det så ut som den BIOS ver. som var på kortet var nyere enn den som jeg lastet ned.

 

Tenkte jeg skulle drøye den litt og forhøre meg her.

Noen som har erfaringer å komme med??

 

Problemet har vært:

 

Fryser i spill som Doom3(kommer til hektene igjen noen ganger, mens andre ganger restarter maskinen) C&C får jeg krøll i grafikken.

Maskienen har stått et par timer med Prime95 uten feil.

Reinstallert WinXp en liten gjeng med ganger.

Lenke til kommentar
Hva med PSu og spenninger? Varme problemer?

Har en Enermax 430w. Har økt spenningen på rammen noe for å være på sikre siden.

Cpu går ikke over 55 grader.

Skjermkortet holder ca 65 ved load.

 

Har kjent fysisk på begge og ingen av delene er spesielt varme.

 

Er ikke spesielt hissig på å flash kortet med en BIOS som tar å kvelder kortet.

Så jeg hadde håpet på at noen hadde noen erfaringer.

Lenke til kommentar
Prøvde akkurat FarCry. Versjon 1.0 vel og merke, men det ser ikke bra ut.

Rare farger over alt. og veldig lyst.

 

Har klokket kortet ned til 400/1200 og skrudd av fast write.

Nødt til å kjøre patch 1.1 av FarCry, hvis ikke blir det bare helvete. Dette må gjøres med alle 6800 kort :thumbup: Fastwrite lønner det seg å ha av ja. Lager for det meste bare krøll.

Lenke til kommentar

Har flashet mitt til xfx bios, kortet går nå stablit på 440/1200 i 2d og 3d. Hvis du går inn på nett sidene til gainward å titter litt rundt i forumet vil du få mye hjelp også.

Mulig det har kommet oppdaterte bioser fra gainward også men har ikke orket å tulle med det etterat kortet ble stabilt.

Lenke til kommentar
Fryser i spill som Doom3(kommer til hektene igjen noen ganger, mens andre ganger restarter maskinen)

 

Har Gainward 6800 Ultra og hadde samme problemet som deg (sporadisk frysing etc.) med biosen som var i kortet originalt. Flasha til nyeste bios i begynnelsen september (husker ikke versjonsnummer) og problemet forsvant.

 

Lastet ned ny bios med ExpertTool og ja, programmet klaget på noe. Husker ikke nøyaktig om det var det som du nevner, så tør ikke si at det var det samme der, men jeg fortsatte bare og det gikk bra.

 

Max klokk jeg har testa foreløpig er 470/1300 og en runde 3dMark05 uten artifacts.

 

Lykke til. :)

Lenke til kommentar
Fryser i spill som Doom3(kommer til hektene igjen noen ganger, mens andre ganger restarter maskinen)

 

Har Gainward 6800 Ultra og hadde samme problemet som deg (sporadisk frysing etc.) med biosen som var i kortet originalt. Flasha til nyeste bios i begynnelsen september (husker ikke versjonsnummer) og problemet forsvant.

 

Lastet ned ny bios med ExpertTool og ja, programmet klaget på noe. Husker ikke nøyaktig om det var det som du nevner, så tør ikke si at det var det samme der, men jeg fortsatte bare og det gikk bra.

 

Max klokk jeg har testa foreløpig er 470/1300 og en runde 3dMark05 uten artifacts.

 

Lykke til. :)

Offtopic---Ugh, nå ble jeg sugen på å prøve mer også, har du noen temperaturer i forhold til dette? Bare av nyskjerrighet egentlig.

 

Ontopic--Leste litt på forum til Gainward at der skal være en ny bios ute som funker, men sliter litt med å finne den, har også Experttool 3.18, den versjonen jeg har er det ikke noe nedlastingsfunksjon på!!!

Arciryon---Har du kansje mulighet til å legge den biosen inn her? Eller maile meg den?

Lenke til kommentar
Prøvde akkurat FarCry. Versjon 1.0 vel og merke, men det ser ikke bra ut.

Rare farger over alt. og veldig lyst.

 

Har klokket kortet ned til 400/1200 og skrudd av fast write.

Nødt til å kjøre patch 1.1 av FarCry, hvis ikke blir det bare helvete. Dette må gjøres med alle 6800 kort :thumbup: Fastwrite lønner det seg å ha av ja. Lager for det meste bare krøll.

1.0 funker ihvertfall fint på 6800LE. selvom fargene blir litt lyse når jeg setter på AA / AF

Lenke til kommentar
Prøvde akkurat FarCry. Versjon 1.0 vel og merke, men det ser ikke bra ut.

Rare farger over alt. og veldig lyst.

 

Har klokket kortet ned til 400/1200 og skrudd av fast write.

Nødt til å kjøre patch 1.1 av FarCry, hvis ikke blir det bare helvete. Dette må gjøres med alle 6800 kort :thumbup: Fastwrite lønner det seg å ha av ja. Lager for det meste bare krøll.

hva gjør fastwrite i hurtige trekk? og korfor lønner det seg å ha den av?

Lenke til kommentar
Prøvde akkurat FarCry. Versjon 1.0 vel og merke, men det ser ikke bra ut.

Rare farger over alt. og veldig lyst.

 

Har klokket kortet ned til 400/1200 og skrudd av fast write.

Nødt til å kjøre patch 1.1 av FarCry, hvis ikke blir det bare helvete. Dette må gjøres med alle 6800 kort :thumbup: Fastwrite lønner det seg å ha av ja. Lager for det meste bare krøll.

hva gjør fastwrite i hurtige trekk? og korfor lønner det seg å ha den av?

Akkurat hva den gjør husker jeg ikke i farten. Skal vel i bunn å grunn gjøre at ting går raskere, men det gjør det ofte ikke. Lager krøll for veldig mange, + at mange får bedre OC resultater på skjermkortet med den av.

Lenke til kommentar
Offtopic---Ugh, nå ble jeg sugen på å prøve mer også, har du noen temperaturer i forhold til dette? Bare av nyskjerrighet egentlig.

 

Sjekka ikke temperaturene når jeg overklokka faktisk, men jeg ligger på ca. 53 grader idle og ca. 60 grader load ved 430/1200 ifølge driverne.

 

Har et kabinett med støydempingsmatter, standard gpu-kjøler, og en 120mm-vifte som trekker inn luft i front.

 

Ontopic--Leste litt på forum til Gainward at der skal være en ny bios ute som funker, men sliter litt med å finne den, har også Experttool 3.18, den versjonen jeg har er det ikke noe nedlastingsfunksjon på!!!

Arciryon---Har du kansje mulighet til å legge den biosen inn her? Eller maile meg den?

 

3.20 er seneste versjon av ExperTool, prøv med den. De anbefaler å laste ned siste versjon før man sjekker etter bios-oppdatering.

 

Jeg brukte ExperTool (3.19 den gangen) til å finne bios ihvertfall. Husker ikke om jeg tok vare på bios-filene etter jeg var ferdig. Kan sjekke når jeg kommer hjem i ettermiddag. Hvis jeg har så skal du få.

 

Edit: skrivefeil

Endret av arciryon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...