Yamato47 Skrevet 12. mai 2002 Skrevet 12. mai 2002 Hei hei, Jeg har problemer med aspi-driveren. Jeg har installert versjon 4.70 etter boka og jeg har windows xp, via kt133-chipsett med ide filterdriver, toshiba12xdvd og plextor 1210A. Kjører jeg aspichk får jeg opp: aspi32.sys v4.7 wowpost.exe v4.6(1021) winaspi.dll v4.6(1021) wnaspi32.dll v4.7 I alle programmer som forholder seg til aspi-driveren kommer ikke mine to cd/dvd-enheter opp som arternativ, bare de to virtuelle daemon tools-stasjonene. Det naturlige er å avinstallere og installere på nytt. Hvordan avinstallere aspi-drivere? Finnes det andre måter å løse problemet på? Da aspi-driverne ble installert gikk ide-kontrolleren på default windows-drivere, kan det ha noe å si? Disse vil jeg nødig gå tilbake av ytelseshensyn. mvh Are-Harald.
roaldhansen Skrevet 12. mai 2002 Skrevet 12. mai 2002 kan ikke dere med xp problemer også bruke forumet på http://www.win-xp.no ? grunnen til at jeg ber om det, er jo først og fremst for at der er kompetansen på xp større. det er ikke alltid at en xp-bruker for så seriøse svar her heller. bruker selv win2k, og kommer ikke til å kjøre winxp. noen gang. ikke på min maskin!!! å jada, det frister å komme med et useriøst svar :smile: men jeg klarte å holde meg! kryss i taket!
Yamato47 Skrevet 12. mai 2002 Forfatter Skrevet 12. mai 2002 "Volumet" på forumet på winxp.no er kansje en promille av det det er her. Så nei, jeg kommer ikke til å slutte å poste xp-spørsmål her. Du får heller slutte å lese meldingene. Spørsmålet er ikke spesifikt til xp. Dersom du vet hvordan man kan avinstallere adaptec aspi-drivere under win2k, kom med det, det samme vil nokså sikkert virke under xp. Nå har jeg prøvd å manuelt slette alle .dll, .sys og .exe-filer som kom opp i aspichk, og installert på nytt, men aspi-driverne fungerer fremdeles ikke. mvh Are-Harald.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå