Gå til innhold

Jeg har blitt frelst! Skiftet side! Intel er best!


Anbefalte innlegg

Har ikke engang sett på Intel-produkter de siste par årene, men etter å ha lest noen artikkler om P4 1,6 Northwood, har jeg bare en ting å si: AMD sliter!!!

 

1. En P4 1,6Ghz NW, med vanlig boxed vifte, kan overklokkes til 2,4GHz, og det uten å måtte skifte ut den vifta som følger med.

 

2. En AMD "XP1900" (1,6 GHz) kan nesten ikke klokkes i det hele tatt, kanskje bare 100-200 MHz, og da må man dessuten investere i kraftig kjøler!

 

3. En AMD på samme frekvens er DYRERE enn INTEL, hvis man tar med i betraktningen at AMD ikke selges som BOXED.

 

 

Well, well, vi kan jo takke AMD for dette. Uten dem hadde aldri Intel tatt til vett og senket prisene. Vi hadde heller ikke fått den bra utvikklinken vi har hatt, med tankte på hastigheter.

 

PS.: Til billige systemer, og vanlige brukere, er duron fremdeles best.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+1374861

heisann...

har hørt over alt at folk klokker disse P4 NW'ene nesten opp mot 50% høyere en utgangs mhz'en, så lurer jeg da på:

 

kan noen gi meg en slags guide ellerno til dette? er det noe spess du må gjøre/ikke gjøre? er det risky? osvosv. ta med alt dere syns er nødvendi for en som skal overklokke en slik å vite:)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-12 13:42, Das Bimmer skrev:

Har ikke engang sett på Intel-produkter de siste par årene, men etter å ha lest noen artikkler om P4 1,6 Northwood, har jeg bare en ting å si: AMD sliter!!!


1. En P4 1,6Ghz NW, med vanlig boxed vifte, kan overklokkes til 2,4GHz, og det uten å måtte skifte ut den vifta som følger med.


2. En AMD "XP1900" (1,6 GHz) kan nesten ikke klokkes i det hele tatt, kanskje bare 100-200 MHz, og da må man dessuten investere i kraftig kjøler!


3. En AMD på samme frekvens er DYRERE enn INTEL, hvis man tar med i betraktningen at AMD ikke selges som BOXED.



Well, well, vi kan jo takke AMD for dette. Uten dem hadde aldri Intel tatt til vett og senket prisene. Vi hadde heller ikke fått den bra utvikklinken vi har hatt, med tankte på hastigheter.


PS.: Til billige systemer, og vanlige brukere, er duron fremdeles best.




 

sviker :smile: neida...

jeg bare venter til clawhammer kommer jeg :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-12 17:13, viCtim skrev:

heisann...

har hørt over alt at folk klokker disse P4 NW'ene nesten opp mot 50% høyere en utgangs mhz'en, så lurer jeg da på:


kan noen gi meg en slags guide ellerno til dette? er det noe spess du må gjøre/ikke gjøre? er det risky? osvosv. ta med alt dere syns er nødvendi for en som skal overklokke en slik å vite:)



 

På P4 er det kun snakk om FSB-klokking. Som default er den 100/133 på P4 nå (quadpumped 400/533). Har ikke hørt noe om hvordan de nye 533'ene lar seg klokke, men man skulle kanskje tro at de er vanskeligere å få opp, ettersom multipliern er lavere og det er vanskelig å få FSB noe særlig over 150-160 uansett. Særlig risky er det ikke, du bare setter FSB i bios eller på HK, temp trenger du ikke bekymre deg så mye for på intel, de er 'udødelige' sånn sett i motsetning til AMD, som kan gi en ubehagelig lukt av et par tusen spenn ut av vinduet :)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-12 18:52, trenchypost skrev:

Særlig risky er det ikke, du bare setter FSB i bios eller på HK, temp trenger du ikke bekymre deg så mye for på intel, de er 'udødelige' sånn sett i motsetning til AMD, som kan gi en ubehagelig lukt av et par tusen spenn ut av vinduet :smile:


 

Neste gan du "poster" så sørg for å vite hva du snakker om!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-12 13:42, Das Bimmer skrev:

1. En P4 1,6Ghz NW, med vanlig boxed vifte, kan overklokkes til 2,4GHz, og det uten å måtte skifte ut den vifta som følger med.


2. En AMD "XP1900" (1,6 GHz) kan nesten ikke klokkes i det hele tatt, kanskje bare 100-200 MHz, og da må man dessuten investere i kraftig kjøler!


 

Vel, hvis du ikke overklokker noe vil nok xp prosessoren være best. Forutsatt at det brukes samme komponenter i resten av maskina da.

 

Dessuten trenger ikke en kjøler til amd koste mer enn 150-200 spenn. Kjøleren til min xp1600@1607mhz kostet totalt 230 kroner og er ganske stille (14dB). Den kjøler mer enn godt nok :smile:

 

Skal du derimot overklokke så er intel klart best :smile:

 

*redigert: skriveleif :razz:

 

[ Denne Melding var redigert av: hurst på 2002-05-12 19:04 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-12 13:42, Das Bimmer skrev:

Har ikke engang sett på Intel-produkter de siste par årene, men etter å ha lest noen artikkler om P4 1,6 Northwood, har jeg bare en ting å si: AMD sliter!!!




 

Jeg joiner deg over på den andre siden jeg også.

Har brukt AMD siden K6 men Intel har rett og slett blitt "bedre" den siste tiden og dermed tror jeg faktisk at jeg kommer til å kjøpe Intel neste gang jeg skal oppgradere.

 

Har en XP1700+ nå så det blir sikkert 2-3 mnder før jeg oppgraderer igjen så mye kan skje visst AMD har noen ess i ermet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...