Gå til innhold

arkivering av bilder på ekstern HD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bruker samme løsning selv. Men inntil harddisken på den bærbare PC'en er proppfull, satser jeg på å ha bildene liggende på begge harddiskene, så den eksterne harddisken er bare backup..

Så kan jeg heller flytte andre store filer (musikk, filmer etc) helt over på den eksterne disken. Jeg vil gjerne ha 2 sett av bildene, siden de er vanskeligere å erstatte. Tenkte jeg skulle ta med meg den eksterne disken til noen med DVD-brenner og få bildene på DVD også etterhvert.

Lenke til kommentar

Hei

Jeg kjøpte en slik disk (maxtor onetouch 250g), for noen måneder siden til mine laptop, og den fungerer bra. Kjøpte den kun for å lagre bilder og video. En av fordelene med en slik disk er at den lett kan kobles fra Pc-en når man arbeider med andre ting, og på denne måten redusere risikoen for virus og annet svineri.

 

Jeg kan ikke skjønne at hastigheten på overføring blir tregere enn intern hardisk, da den støtte både USB 2.0 og Firewire. Jeg merker ihvertfall ikke noen forskjell.

Lenke til kommentar
Stabiliteten er det som er viktig for meg, slik at jeg "trygt" kan slette de jeg har liggende på en overfyllt bærbar PC.

 

Ikke så trygt at du kan gå vekk fra det anbefalte prinsippet om alltid å ha backupe av viktige filer.....

Det med å få brent det viktigste på DVD er jo en mulig løsning....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...