Gå til innhold

Mislykket forsøk på softmodding, X800pro.


IIIvolt

Anbefalte innlegg

#emnetittel endret. Bruk denne til å beskrive posten best mulig.#

 

Prøvde nettopp å flashe mitt Sapphire X800 Pro Vivo kort slik som OlafH beskrev.

 

Men jeg flashet ikke med GVF11 fordi den ikke eksisterte lenger, så jeg flashet med GVF12 og R80X256V.F2, og det resulterte i svart skjerm...

 

Vil jeg kunne fikse dette med en ny flash av skjermkortet, ved hjelp av et PCI kort? Eller finnes det en annen lur måte å få fikset dette på uten et PCI kort (siden jeg ikke har et for hånden akkurat nå)?

Endret av It's me
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker ikke som om det er noen som har hatt en mislykket BIOS flash med et X800 Pro kort her enda gitt....

 

Jaja..

 

Håper jeg klarer å flashe det etter jeg får tak i et PCI skjermkort i morgen da.

 

Har forresten fått tak i GVF11 og r80x256v_f1 BIOS'en, så hvis jeg får flashet det på nytt så skal det gjøres på en måte som er utprøvd denne gangen :thumbup:

Endret av IIIvolt
Lenke til kommentar
Virker ikke som om det er noen som har hatt en mislykket BIOS flash med et X800 Pro kort her enda gitt....

 

Jaja..

 

Håper jeg klarer å flashe det etter jeg får tak i et PCI skjermkort i morgen da.

 

Har forresten fått tak i GVF11 og r80x256v_f1 BIOS'en, så hvis jeg får flashet det på nytt så skal det gjøres på en måte som er utprøvd denne gangen :thumbup:

Jøsse navn

 

20 min mellom meldingene dine......

 

Jøsse navn

Lenke til kommentar

Eneste måten jeg fikk det til var via ekstra pci kort.

(feil flash av 9500)

 

Prøvde å lage boot disk som flasha automatisk, men funka ikke.

selv om jeg pugga alle taste trykk jeg måtte ta...

 

funka derimot med pci kort (må antageligvis boote med bare pci kortet og så sette på boot pci first.. så sette i begge kortene) ellers prøver den bare agp hele tiden

Lenke til kommentar

DU kunne jo prøve å lære deg flashe kommandoene automatisk slik at du kan gjøre det i blinde? Gjorde jeg ihvertfall, fikkk riktignok ikke noen problemer med flashen men jeg mente at det var lust å være forberedtr så jeg øvde litt, vet ikke om det hadde funka da...

Lenke til kommentar
DU kunne jo prøve å lære deg flashe kommandoene automatisk slik at du kan gjøre det i blinde? Gjorde jeg ihvertfall, fikkk riktignok ikke noen problemer med flashen men jeg mente at det var lust å være forberedtr så jeg øvde litt, vet ikke om det hadde funka da...

Som sagt, maskinen vil ikke boot'e på grunn av X800 kortet, så da hjelper det nok lite å pugge kommandoer her :)

 

 

Jeg tror BIOS'en jeg brukte har svidd kortet eller noe, for det virker som om det er helt dødt.

Endret av IIIvolt
Lenke til kommentar
Som sagt, maskinen vil ikke boot'e på grunn av X800 kortet, så da hjelper det nok lite å pugge kommandoer her :)

 

Jeg tror BIOS'en jeg brukte har svidd kortet eller noe, for det virker som om det er helt dødt.

Du bootet selvsagt med bare PCI-kortet først og satte 'Init display first' til 'PCI' (eller hva det nå måtte hete i din BIOS). Om dette valget står til AGP kan dette hindre boot så lenge X800-kortet ditt ikke virker..

Lenke til kommentar
Som sagt, maskinen vil ikke boot'e på grunn av X800 kortet, så da hjelper det nok lite å pugge kommandoer her :)

 

Jeg tror BIOS'en jeg brukte har svidd kortet eller noe, for det virker som om det er helt dødt.

Du bootet selvsagt med bare PCI-kortet først og satte 'Init display first' til 'PCI' (eller hva det nå måtte hete i din BIOS). Om dette valget står til AGP kan dette hindre boot så lenge X800-kortet ditt ikke virker..

skal gå da. :thumbup:

Lenke til kommentar
Du bootet selvsagt med bare PCI-kortet først og satte 'Init display first' til 'PCI' (eller hva det nå måtte hete i din BIOS). Om dette valget står til AGP kan dette hindre boot så lenge X800-kortet ditt ikke virker..

Det gjorde jeg selvsagt ja. Så slik jeg ser det er det lite (ingenting) jeg kan gjøre.

 

Skulle ønske jeg kunne fått reparert kortet. Men det er nok umulig, har søkt litt rundt på nettet og funnet ut at verken Sapphire eller ATI vil bruke ressurser på slikt.

 

Så jeg er nok nødt til å spare til et nytt kort ja... Og siden dette "eplet" var såpass surt å bite i så blir det nok ikke noen oppgraderinger før til neste år. Men det er kanskje like greit, for da kan det nok hende at jeg kjøper et enda bedre kort og en socket 939 prosessor :)

Lenke til kommentar
Du bootet selvsagt med bare PCI-kortet først og satte 'Init display first' til 'PCI' (eller hva det nå måtte hete i din BIOS). Om dette valget står til AGP kan dette hindre boot så lenge X800-kortet ditt ikke virker..

Det gjorde jeg selvsagt ja. Så slik jeg ser det er det lite (ingenting) jeg kan gjøre.

Auda. Mange har oversett akkurat det, så det var verdt å spørre. Da er det vel bare å kondolere, samt ønske velkommen i klubben for: Hardware ødelagt hos de som ikke klarte å la 'godt nok' være i fred... (Medlem siden sånn ca. 1996 her). :blush:

Endret av qwert
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...