Gå til innhold

Microfone - noen som har noen anbefalinger


Anbefalte innlegg

Har tenkt å bestile meg en Beyerdynamic DTX 900 hodetelefon , men jeg skulle også ha en mic.

 

Det må være en mic som gir good lyd og har noise-canseling. Ska bruke den til pc'n hjemme, om den står på bordet, skjermen eller er kobles på headsetet er ikke så nøye, men jeg bør sleppe å anstrenge meg noe ekstra for å pratte in i den. Mic'en skal først å fremst brukes til teamspeak under spilling. Noen som vet om noen gode mic'er, post med link for det er umilige å finne dem over nett.

 

PS: bor i troms så det er snakk om netthandel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har mest peiling på mikrofoner som blir brukt i konsertsammenheng, men konseptet blir det samme. Skal du ha en mikrofon som tar opp svært mye lyd uten å ha den i nærheten av munnen din, er en kondensator mikrofon å anbefale. Disse tar opp lyd svært detaljert (kommer selvfølgelig an på kvaliteten), bakdelen er at de trenger en ekstra strømkilde.

 

Jeg tror likevel ikke at du har bruk for en mikrofon som gir tilbake så detaljert lyd. Du snakker om teamspeak, men uansett hvor bra headset og mikrofon du har vil du ikke få det en vil kalle god lyd (svært subjektivt selvfølgelig).

Skal du bruke headset hele tiden, er ikke feedback noe problem, dermed kan du skru mikrofonen du skal bruke opp svært høyt.

 

Hadde jeg vært deg ville jeg ikke brukt alt for mye penger, men visse ting er viktig (som du sier, en som tar opp lite støy) for å få en behagelig lyd. Om du kan få se graf av frekvens responsen på mikrofoner du skal kjøpe bør du se etter at den ikke har store "peaks" blant de høye frekvensene.

Lenke til kommentar

Gi meg gjerne en inføring på retningbestemte mikrofoner.

 

Mikrofonen trenger ikke ta opp svært mye lyd, bare så lenge jeg kan sitte godt tilbakelent i stolen når jeg bruker den er det godt nok. Må ha en mikrofon uten ekstra strømkilde.

 

Jeg har problemer med å finne noe særlig utvalg av mikrofoner over internett, så linker til sider der selger de mikrofonene dere snakker om hadde hjulpet

Lenke til kommentar

- Utdrag fra ett skriv laget av SoundCraft (er bedre forklart en hva jeg klarer med min formeleringsevne :p) jeg tror derimot ikke dette er hva du trenger. . .

 

KULEKARAKTERISTIKK - OMNI:

Den enkleste typen mikrofonkarakteristikk.

 

En 360 grader retningskarakteristikk betyr at mikrofonen plukker opp lyd like bra fra alle retninger.

 

En slik karakteristikk er ideell atmosfærelyd, men er temmelig utsatt for problemer med feedback.

 

NYREKARAKTERISTIKK – CARDIOID

 

Denne mikrofonen er mest følsom for lyd som kommer forfra.

 

Mest brukt når en vil plukke opp lyd i hovedsak fra én retning.

 

I livesituasjoner benyttes mest dynamiske nyremikrofoner, fordi de reduserer uønsket lekkasje av lyd fra andre lydkilder, og dermed minsker risikoen for feedback.

 

SUPERNYRE – HYPER-CARDIOID

 

Ligner på nyre, men med større retningsvirkning.

 

Brukes som live vokalmikrofon, fordi den gir størst beskyttelse mot uønsket lekkasje og feedback.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...