Gå til innhold

Jeg skal bestille vannkjøling - har jeg glemt noe?


Anbefalte innlegg

Skal sette sammen komplett vannkjøling av CPU, GPU og chipset for første gang. Skal i den anledning også fleske til med et nytt kabinett å ha det i.

 

Først mine specs:

CPU: Athlon XP2500+

Hovedkort: Abit AN7

Grafikkort: Albatron Geforce 6800GT

 

Delene jeg har plukket ut

Kabinett: Lian Li 6277A Watercooling case

Pumpe: AC Aquastream

Tank: AC Aquatube titan

Festebrakett til tanken og pumpe: AC Aquabay

Radiator: AC EVO 240 m/nipler

Vifter: Papst 120mm, 70m3/t (2 stk)

CPU-blokk: AC cuplex pro

GPU-blokk: AC aquagraFX 6800 (kom til microplex idag :) )

Chipset: Her er jeg veldig itvil. Eneste jeg finner på microplex er blokker som det står passer til P4-chipset. (Type 1, Type 2, Type 3). Skal jeg ha en av disse?

Slange: Kuriyama 3/8"ID - 1/2"OD (4 meter er ca passe ikke sant?)

Slangeklemmer: Ø5.6-Ø16 Den ø-en er diameter ikke sant?

 

Nippler: Ifølge produktsidene medfølger det nippler med tanken og radiatoren, men ingen av blokkene eller pumpen. Til det trenger jeg etter mine beregninger 7 stk nippler av typen 1/8"BSPx3/8"ID og en stk nippel av typen 3/8"BSPx3/8"ID . (pumpen trenger en stor og en liten nippel).

Dessuten tror jeg at jeg kommer til å få bruk for noen Albuer (L, plast, 3/8"ID) da nipplene på GPU-blokken og tanken/pumpen vil komme til å peke rett mot kabinettdøra. Eller eventuellt kan jeg bare bytte ut disse niplene med L-formede plastnippler - dette er kanskje en bedre løsning, eller er det dumt å bruke plastnippler?

 

Til slutt: AC styresentral, aquaero. Har ennå ikke klart å bestemme meg for om jeg skal ha denne eller ikke. Prisen er jo ganske drøy :roll:

 

Sånn det var alt tror jeg. Ser det greit ut? Har jeg glemt noe? Bør noe byttes ut?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har faktisk tenkt på akkuratt den samme vannkjølinga som deg, bare med svart kabinett da.. (om du skal ha sølv)

 

Ble det en aquaero på deg da?

 

Jeg har også sinnsykt lyst på "AC styresentral, aquaero" er det noen som har noen erfaringer med denne?

 

Jeg er heller ikke sikker på om jeg vil ha den AC "aquastream" pumpa du har valgt (bygd på Eheim 1046) eller standard Eheim 1048. Noen tips?

 

Om jeg skal ha aquaro hadde det vært kjekt med AC "aquastream" pumpa, siden denne kan lese inn informasjon på skjermen.

 

Edit: det var faktisk en ting til :blush: Jeg lurer på om jeg skal kjøpe DangerDen 6800 kjøler, denne er kobber. Noen som vet hvilken av disse som er best, og har erfaring med å handle på www.dangerden.com (jeg betaler ikke mva. dersom jeg kjøper for under 1000,-, sant?

Endret av -spyder-
Lenke til kommentar

Ja det ble visst en aquaero på meg ja. Er spent på den asså, ikke mange her som har den ennå. Skal gi litt tilbakemelding når jeg har fått testa utstyret.

 

spyder, hvis du har tenkt å kjøpe aquaero burde du gå for en aquastream pumpe ettersom den kan kobles til aquaero slik at man visstnok skal kunne lese av alle mulige data og det kan du ikke med de standard eheim-pumpene. Dessuten har jeg lest at eheim 1046/aquastream med sine 300l/t holder i massevis til de fleste systemer slik at eheim 1048 fort blir unødvendig.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...