Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Rabatt på forsikring, må bruke merkeverksted ?


Digitize

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har en Renault Megane 1996 modell som min første bil.

Fikk lappen for kun 9 mnd. siden og sliter sinnsykt med den høye forsikringspremien jeg må betale årlig (full kasko da det er lån på bilen, koster rundt 16 000 kr i året).

Dette var billigste forsikringen jeg kunne finne (Enter Forsikring). Har dessverre ikke mulighet til å sette bilen i foreldres eller andres navn.

 

Uansett, ringte de idag for å høyne årlig km kjørsel fra 12000 km til 15000 km (dette skulle svina ha 1500 kroner for, selvom det kun er 1 mnd. til "året" begynner på nytt), så spurte de meg om jeg har hatt den på autoriserte merkeversksted. Da vil jeg nemlig få yttligere 5 - 10% rabatt på forsikringen. De har naturligvis ikke fått noe melding om dette fra noe verksted, da jeg ikke har brukt noe "merkeverksted" til å fikse bilen med.

 

Jeg har brukt en god kompis til å fikse på bilen når det trengs. Fyren har grisepeil og har jobbet de siste 15 årene på et autorisert verksted (samt at jeg får alt til "innkjøpspris").

 

Måtte skifte batteri istad på bilen hos kompisen min og spurte han samtidig om denne praksisen til forsikrings selskaper (vet ikke om det gjelder alle).

 

Han mener at dette er juks og fanteri fra forsikringsselskapene sin side. Han mener det finnes en lov som gjør denne praksisen ulovlig og at jeg bør selskapet mitt og si at dette bare er piss (sålenge verkstedet er "autorisert", så skal det være godt nok).

 

Noen som har noe kjennskap / peil på dette ?

Greit å vite før jeg evt. ringer å kjefter opp forsikringsselskapet mitt ......

 

 

Edit ; Skrivefeil .....

Endret av Digitize
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig jeg tar litt feil nå, men høres jo nesten litt ut som et samarbeid....trodde ikke det var helt lov..?

 

Uansett eneste "grunnen" i den grad det kan kalles en grunn er jo de vist nok skal vite hva de gjør bedre enn ikke merkeversteder, noe som selvfølgelig bare er tull.

 

Eneste grunnen til å holde seg til merkeverksteder er på nyere biler med mye elektronikk, mer elektrikker enn mekaniker som fikser bilen, så ville jeg vel holdt meg til merke uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...