Gå til innhold

_ _ _ . . . Boot feil !


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

takk for svaret norpheus!

 

- Jeg har forsøkt å ta ut RAM'en (en brikke). Da piper det også, men på en annen måte og i en annen tonehøyde (høyere).

 

Har også tatt ut klokke batteriet og håpet at BIOS'en ville resette seg i tilfelle det var noe galt i oppsettet. -Det hjalp heller ikke....

 

Har koplet fra alt av disker, men det piper fremdeles på samme måte da. = tre lange og tre korte. -Det er forøvrig ingen andre kort tilkoplet hovedkortet.

 

noen andre forslag? -Vet noen hvor man kan finne manualer som forteller hva "morsje signalene" betyr? (-og; er disse signalene standard for alle type hovedkort?)

Lenke til kommentar

Jeg har vært borti tre korte tre lange pip...

Ikke noe hyggelig...

Jeg drev og miksa med ram brikkene i maskinen (hadde 4 hvor hver var på 16mb, men hadde bare 32mb i win).

Det var gamle EDO brikker (et helvete og få dem tilbake, den var første gang jeg ordna med ram).

Det knaka og ordna på hovedkortet, og når jeg starta maskinen, pep det...

 

De som skulle reparere maskinen fant ut at det var hovedkortet som hadde dødd litt.

 

Måtte få nytt hovedkort (som førte til dramatisk økning av cpu og ram).

 

Pipingen er forøvrig at BIOSen finner feil og starter å pipe. I hvilken rekkefølge den piper avhenger av hvem som har laget BIOSen (AmiBios, Award osv.)

 

Lykke til...

Lenke til kommentar

eg kom borti noe skikkelig ekkelt som høres ut som det du strever med når eg jobbet på serviceavdelingen på expert bonus og mekket pc...

 

Her stammet den stygge pipingen fra dårlig kontakt mellom HK og CPU... troligvis noen pins som ikkje fikk kontakt... uansett brukte eg en elektrospray som fjerner dritt og smuss ved at en slags alkohol (som dunster vekk fortere enn du kan si kake) blir sprayet på og så tar med støv og annet skit når det dunster vekk...

 

Det funket som bare f*** for meg...

 

viss du ikkje har en sånn spray kan du jo prøve å ta av prosessoren og blåse av støv og slikt på pins'ene til prosessoren og nede i cpu slotten/socketen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...