Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Garasje-nettet gir meg problemer!


Anbefalte innlegg

Argh!

 

Nei, nå altså. Nå må jeg spørre om litt hjelp, før jeg flyr i flint! ;) Og ødelegger flere RJ-45 kontakter.

 

Har trukket Cat.5 kabel fra huset og ned til garasjen for å ha litt morro der også. Men når jeg skal koble kabelen får jeg bare beskjed fra kabeltesteren at kabelen ikke er paralell? Alle kontaktene fra 1 til 8 er kontakt i og er koblet mot hverandre.

 

Fargekoden jeg har brukt er :

- Orasje/hvit

- Orasje

- Grønn/hvit

- Blå

- Blå/hvit

- Grønn

- Brun/hvit

- Brun.

 

(Uten at dette skal ha noe å si?)

 

Kabelen er ikke mer enn 20 meter lang og er testa OK for brudd. Hva er det som skjer?

 

:hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så langt jeg kan se skal rekkefølgen din være i orden, i hvert fall etter EIA/TIA 568B WIRING STANDARD.

 

Det ser ut som ikke alle ledere er koblet til eller at du har en feil i en av endene, eller at du har snudd rj45 pluggen feil vei - nå regner jeg jo med at du er smart nok til å oppdage det, men man vet aldri.

 

Jeg har laget et par hundre slike stikk ... men av og til se er det rett og slett rutine som svikter meg.

 

Hvis du vil dobbelsjekke oppsettet ditt:

Se her!

Lenke til kommentar
Så langt jeg kan se skal rekkefølgen din være i orden, i hvert fall etter EIA/TIA 568B WIRING STANDARD.

 

Det ser ut som ikke alle ledere er koblet til eller at du har en feil i en av endene, eller at du har snudd rj45 pluggen feil vei - nå regner jeg jo med at du er smart nok til å oppdage det, men man vet aldri.

 

Jeg har laget et par hundre slike stikk ... men av og til se er det rett og slett rutine som svikter meg.

 

Hvis du vil dobbelsjekke oppsettet ditt:

Se her!

Hmmm ... i.f.g kabeltesteren er alle pinnene kontakt i, men jeg for slite videre. Oppsette du linka til var bra. Skal bruke den metoden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...