Gå til innhold

Problemer med skjermkort og AMD64

norpheus

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Fikk mitt AMD64 system opp å gå på fredag med følgende HW:

MSI k8n neo platinum

amd 64 3000+

corsair pc3200 512mb 2-2-2-5

Sapphire Radeon 9500PRO

3x IDE HD'er + en S-ATA disk

Når jeg fikk installert w2k og drivere få hadde jeg problemer med at alt frøys nå og da, ofte rett etter boot. Tok en BIOS update, og da ble alt mer stabilt, men sleit nå med en del VPU Recovery errors. Skrudde APG ned til 4x og skrudde av Fastwrite, nå funker pc'en helt bra i både desktop og 3d applikasjoner. Men så til problemet:

Når jeg avslutter en 3d applikasjon (spill, 3dmark whaterver) så fryser alt. Feks når jeg er ferdig med en 3dmark test (får forøverig litt over 3800 poeng) og lukker vinduet så fryser alt. Ingen errors eller noe, alt fryser bare.

Jeg kjører de absolutt nyeste driverene til alt av maskinvare, og har formatert flere ganger, samme problemet hver gang!

Noen som har vært borti noe sånt, eller som kan hjelpe meg? Ganske kjedlig å måtte reboote etter hver 3d applikasjon en har kjørt....

Endret av norpheus
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

rart ikke ditt hk støtter agp x8/fastwrite,men kan det være liten strømforsyningen som skaper problem i 3d mark/spill..

ops.sorry så ikke at du hadde ati 9500 sikker derfår agpx 4/fastwrite av

Endret av Traxco
Skrevet

Altså jeg kan skru fastwrite og agp 8x på, men da henger pc'en seg nesten rett etter boot. Med agp 4x og fastwrite av har jeg hittil ikke hatt noen problemer når jeg spiller spill osv, er når jeg lukker spillet/programmet at alt fryser seg :(

skjønner ikke hva som kan være feilen :(

Skrevet (endret)

Så kommer det obligatoriske spørsmålet:

Har du lagt inn driverne til hovedkortet?

Edit:Jeg må lære meg å lese litt bedre :blush:

Endret av ghbing
Skrevet

Har selv hatt problem med dette HK. Da hjalp det å flytte minn til andre slotter. F.eks da jeg brukte slot 1 og 2 klikket det hele tiden ingenting stabilt. Flyttet minne til slot 2 og 3 , alt helt fint klokker som en drøm :D

ps. har singel sided dimm

Skrevet
Har hatt lignende problemer med et Radeon 8500 på et annet hovedkort enn ditt, men på et Atlhon 64 system. Fikk skjermkortet mer stabilt etter å ha flasha det til Radeon 9100, men det var fortsatt noen småproblemer inniblandt. Jeg løste det med å kjøpe meg Radeon 9800SE som jeg fikk softmodda til 9800Pro. Det fungerer fint hos meg.

Så se om du kan få teste maskina med et annet skjermkort.
Skrevet (endret)
Har hatt lignende problemer med et Radeon 8500 på et annet hovedkort enn ditt, men på et Atlhon 64 system. Fikk skjermkortet mer stabilt etter å ha flasha det til Radeon 9100, men det var fortsatt noen småproblemer inniblandt. Jeg løste det med å kjøpe meg Radeon 9800SE som jeg fikk softmodda til 9800Pro. Det fungerer fint hos meg.

Så se om du kan få teste maskina med et annet skjermkort.

Nettopp det som kan være feilen, nemlig dårlig komatibilitet (eller åssen faen det skrives) mellom hk oh gfx kort. Jeg slenger inn en bestilling på ny psu og et gfx kort til rundt 600 som skal sitte i gamlepc'en. Kan teste litt når jeg får tinga..

Men det som er forbanna rart er at alt fryser ETTER jeg har lukka spill etc, klikker aldri I spill eller på desktop.. helt mongolid rett og slett! :D

Endret av norpheus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...