robgar Skrevet 20. september 2004 Skrevet 20. september 2004 Hei, jeg tenkte jeg skulle lage et script, som skrev til en fil, fra en form, der det ble sendt Database:Server, Db:Username, Db:Password og Db:Db_name. Jeg skrev dette scriptet: <?php class setConfig { var $h; var $u; var $p; var $db; var $form = "instal_form.php"; var $ff = "config.php"; function make_form() { include($this->form); } function file_write($h, $u, $p, $db) { $this->h = $h; $this->u = $u; $this->p = $p; $this->db = $db; fopen($this->ff, 'a+'); fwrite($this->ff, '$this->h', '$this->u', '$this->p', '$this->db', 'resten av phpen her'); } }//End of Class: setConfig $obj = new setConfig; $obj->makeform(); $obj->file_write($_POST['h'], $_POST['u'], $_POST['p'], $_POST['db']); ?> Begge filen Config.php og instal_form.php eksisterer den dags til i dag, men når jeg kjører scriptet, kommer det error: Call to undefined function: makeform() in serverbane...\instal.php on line 37 Hva har jeg gjort galt? Og hva er define, og undefine av en funksjon. Håper på gode svar. På forhånd takk
RipZ- Skrevet 20. september 2004 Skrevet 20. september 2004 Klassen din inneholder ingen funksjon makeform(). Prøver du med make_form() i stedet, er jeg sikker på at det vil funke.
robgar Skrevet 20. september 2004 Forfatter Skrevet 20. september 2004 (endret) hehe, tusen takk for hjelpen Tenkte ikke på det engang! <?php class setConfig { var $h; var $u; var $p; var $db; var $form = "instal_form.php"; var $ff = "config.php"; function make_form() { include($this->form); } function file_write($h, $u, $p, $db) { $this->h = $h; $this->u = $u; $this->p = $p; $this->db = $db; fopen($this->ff, 'a+'); fwrite($this->ff, '$this->h', '$this->u', '$this->p', '$this->db', 'resten av phpen her'); } }//End of Class: setConfig $obj = new setConfig; $obj->make_form(); $obj->file_write($_POST['h'], $_POST['u'], $_POST['p'], $_POST['db']); ?> Endret 20. september 2004 av robgar
Gilbert Skrevet 21. september 2004 Skrevet 21. september 2004 (endret) *slettet* Endret 21. september 2004 av fjartan
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå