Gå til innhold

hva lønner seg av cpu og hovedkort


moesen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har tenkt å overklokke og tenkt på AMD XP siden prisen er på vei ned for, intel cpu har jeg ikke råd til uansett om de er bra å overklokke.

Har du dere noen tips om hovedkort, cpu og skjermkort til en bra pris så legg in svar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar

Jeg hadde tenkt meg dette:

Skjermkort:Aopen VGA-Card GeForce3 Ti200 128Mb DDR-RAM AGP DVI TV-Out Pris:1499NOK

 

Hovedkort:Aopen Mainboard Socked A Via KT266 ATX Audio DDR UDMA133 AK77 PRO A-133 Pris:1092NOK

 

CPU:AMD CPU Athlon XP 1800 1,53Ghz Socked-A 266FSB Tray Pris:1149

 

Kabinett: Aopen Case MIDI ATX Tower 250W Blue USBAudio Ready P4

 

Prisene ligger på PSDATA.no. er dette bra nok til og spille på i 5 år framover slik at spillene går glatt?

Lenke til kommentar

Vel Aopen er billig men hvis du vil at maskinvaren skal vare lengst mulig, være stabil og rask så må jeg nok si at det lønner vel seg å kjøpe kvalitet....

Foreks kan du kjøpe et msi ultra hovedkort som har det nye via-chipsettet kt333 og støtter de nye ata133 diskene (Ca 1100 kr på komplett.no), legger du til noen hundringser får du oxo støtte for usb2 og raid (1395 kr på ps data)

Vent med amd xp kjøp til etter 27 mai, da skal prisene kraftig ned på disse, pga av at den nye 0,13 micron cpuen labseres den 10 juni:)

 

Jeg ville ha kjøpt en gf3 ti200 løsning (hvis jeg skulle ha brukt minst mulig penger for mest mulig ytelse) hvis du ikke har tid til å vente på lanseringen av den nye chippen fra Nvidia nv30...

Når denne kommer vil prisene synke betraktelig på gf4 ti brikkene.. ryktes at disse kommer i August..

 

http://www.hardware.no/nyheter/mai02/nv30.html

 

Å nei via suger ikke, dette sier jeg av erfaring, jeg kjører alt fra tunge spill til videoredigering og enkle programm.

Me og via derimot kan jeg ikke anbefale:(, hadde endel krasjer der, (nå har jeg xp.)

 

Vel ville egentlig bare fortelle deg om at du kunne få støtte for 333Mhz ram og ata 133 disker for samme pris ved valg av et msi ultra hovedkort.

Men dette visste du kanskje alt:)

 

http://www.komplett.no

 

http://www.databutikken.com/no/

Lenke til kommentar

SER her... kjøp deg en:

 

abit 533 (helst med rdram) kommer ut senere i år

p4-533 et eller annet prosessor hastighet.

80gb harddisk

audigy bulk(hvis du har dårlig råd) eller en p-ex

Grafikkkort blir da smak og behag....

Kabinetten bør være stor med masse vifte..

 

En slik maskin vil holde seg gående i minst 3år

det finnes nemlig ingen datamaskin som kan forsatt spille de nyeste spillene etter fem år...(facts!)

 

Eller kjøp en maskin som jeg har...ser sig. Den kostet kun litt over 12000..med skjerm... :grin:

 

Lukketil

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-11 16:47, moesen skrev:

Kan noen av dere skrive en liste over ting som kan være bra. Men den kan ikke være dyrere en 5000kr.

Jeg vill ha DDR-RAM AMD XP1800-1900 Og hovedkort med lydkort i


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: moesen på 2002-05-11 17:33 ]</font>


 

 

For eks:

 

MSI kt3 ultra hk.(integrert 5.1lyd) 1000 kr.

(hvis du velger msi kt3 ultra-aru så får du et kort som er enda mer framtidretta: 1400 kr.)

athlon xp 1800+ (prisene går ned etter 27 mai) 1100 kr

ddr pc2700 ram 1500

 

= ca 3600.

 

[ Denne Melding var redigert av: ajohn_richard på 2002-05-13 11:59 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...