Gå til innhold

Redusert 3D mark etter flash


cadaver

Anbefalte innlegg

Etter å ha nylig godt til innkjøp av et Sapphire Atlantis 9800 Pro 256 bits 128 MB (360 kjerne / hynix ram) flashet jeg kortet til XT, ved hjelp av linken til forum.hardware.no. Det viste seg at jeg bios jeg brukte var designet for samsung ram og 350 kjerne, og ikke hynix, 360, som kortet mitt benytter. Fikk masse artifacts i oppstart, og flashet tilbake til original bios. Etter denne missen registerte jeg at 3D Mark resultatet hadde blitt halvert, fra over 6000 til rundt 3000!! I spill, som BF1942 DC, merker jeg ikke noen forskjell på hvordan kortet var før flash og etter flash. Har prøvd å flashe til en riktig bios-type designet for 360 kjerne og hynix-ram. det øker faktisk 3D-mark ytelsen med rundt 300 poeng, men lagginga i DC er ubeskrivelig de første 3 minuttene, deretter blir det bedre. Men flere timer spilling fremkaller artifacts. Så nå bruker jeg gode gamle biosen. Lurer på hvorfor 3D mark ytelsen har blitt halvert? Har jeg ødelagt viktige komponenter i kortet pga feil bios? Installerte også directX 9.0c, men det spiller vel ingen rolle for 3D mark ytelsen?? Noen som har peil på hva dette kan skyldes?? Thx

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...