Gå til innhold

Hva er forskjellen på DVD+R og DVD-R?

thomasw

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Lurer på hva som er forskjellen på DVD+R og DVD-R?

Har hørt noe om at DVD+R kan brennes på flere ganger (altså, bruke 2GB en gang, og 2,7GB en annen dag liksom).. Er dette riktig? Ja, har prøvd å søke i forumet - men fant ingenting :)

*Emnetittel redigert av moderator - "Hva er forskjellen?" beskriver ikke innlegget i det hele tatt*

Endret av psilocybe
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Det er DVD-RW/DVD+RW du kan brenne flere ganger på.

Men nederst på plata står det "(RW) DVD+R" Bruker Verbatim DataLifePlus (DVD+R).. Men vet dere om noen netbutikker som selger billige DVD +/- plater da? omså på spindel (har fult av ubrukte dvd/cd cover.. :)

EDIT; Har ikke bruk for FULT av +/-RW plater :)

Endret av thomasw
Skrevet
De aller fleste av webshopene har billige plater, f.eks. Komplett, Netshop, PSData, PCUtstyr, Multikom, Mamoz, El-kjøp osv. osv.....Norwaydisc også.....

Har du et spesielt merke å anbefale da eller? Hvilke plater bør jeg styre unna?

Skrevet (endret)

Hovedforskjellen mellom DVD+R og DVD-R er kompatibilitet med DVD spilleren.

Ikke alle spillere tar begge formatene. Dette må man være obs på. Årsaken er at produsentene opererer med forskjellige standarder (overraskende nok). DVD-R er generelt mer kompatibelt enn DVD+R, men DVD+R skal vist ha en kvalitet som er bedre enn DVD-R.

Jeg har forresten ikke funnet billigere plater enn 50x Samsung DVD +/- R på spindel. PSdata

Endret av Kreutzfeld
Skrevet
De aller fleste av webshopene har billige plater, f.eks. Komplett, Netshop, PSData, PCUtstyr, Multikom, Mamoz, El-kjøp osv. osv.....Norwaydisc også.....

Har du et spesielt merke å anbefale da eller? Hvilke plater bør jeg styre unna?

Jeg anbefaler egentlig Verbatim, og Tayio Yuden 8x som de f.eks. har på www.pxp.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...