Gå til innhold

MSI Neo Fis2r, problemer!


Hydrolift

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg sitter her med et MSI Neo Fis2r og en P4 2,6Ghz 800FSB nw.

Søkte litt rundt å fant denne testen av mitt kort.

MSI 875P Neo-FIS2R

Derfor lurer på om en bios update må til for å få maskinen til å fungere.

Sitter her med et par corsair xl 3200 512 brikker.

 

 

"Although BIOS Setup of MSI 875P Neo-FIS2R looks fantastic, we encountered certain problems in it. During our test session we tried to use three different versions of the BIOS for this mainboard: 1.0, 1.2 and 1.4. Every version had some individual drawbacks:

 

BIOS 1.0 didn’t allow setting CAS Latency = 2 for DDR400 with processors supporting 800MHz bus. If we set this parameter in BIOS Setup, the memory frequency dropped to 333MHz.

BIOS 1.2 was illiterate with timings. Manual adjustment of DRAM RAS# to CAS# Delay and DRAM RAS# Precharge in BIOS Setup led to unpredictable results.

BIOS 1.4 is nasty during overclocking. The maximum FSB frequency we reached using this version was 217MHz. Meanwhile, with earlier versions we overclocked our test processor to 275MHz FSB.

Besides, all tested BIOS versions don’t work correctly with XMS3200 memory from Corsair. By default, the mainboards sets such timings that the system cannot start up. So, if you want to use DDR400 memory from Corsair, you will have to turn the mainboard on with some other memory modules, manually configure the memory and then switch to Corsair modules."

 

Noen som har eller har hatt det samme problemet ?

Vil ikke selge rammen heller :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Dette ser ut til å være en utgått modell.. (ligger under "Archives" hos MSI).

Jeg har selv den "gjeldende" utgaven med omtrent samme navn og specs..

MSI 875p Neo-FISR.

Ingen problemer her.. og det burde vel ikke du ha heller dersom du laster ned siste BIOS herfra.

Der ser det ut til at fra og med versjon 1.5 av Bios for ditt HK har fikset problem med enkelte DDR400-moduler..

Dette burde du vel ha funnet ut av selv på null-komma-svisj... :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Du kan jo bruke MSI Live Update...

Er du "tøff" installerer du dette (download/utilities fra MSI).. og lar denne utilitien ta seg av flashingen av nyeste Bios i Windows..

Når du er ferdig med å kjøre Live Update (blir noen reboots underveis) avinstalllerer du "dri**n".... :p

Tips:

Rydd opp i Registry (Run) og Startup-folder for all den eventuelle søpla du har installert og som ligger der som "spam" i "Systray" og bruker ressurser.. Samme gjleder virusprog.. stopp dette/deaktiver det når du skal flashe..

OBS!

Jeg (og MSI) tar intet ansvar for at du blir sittende der med ett dødt kort..

(Men det har gått utmerket for meg alle de gangene jeg har gjort dette.. og det er en del.. har hatt og har en del MSI-kort... Epox har tilsvarende Win-basert flash-utility..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...