Jump to content
Sign in to follow this  
Heiper

Erfaring med Nomatica?

Recommended Posts

Hei, jeg har sett at amobil har Nomatica i sin prisguide, og ser det ikke er norsk. Er det noen som har erfaring med bestillinger derfra, positive eller negative? Var en telefon som man bare fikk gjennom der som jeg var litt interesert i, skal lese litt mer reviews før jeg bestemmer meg.

-Heiper-

Folk blir advart fra å handle hos de.

Du må plusse på norsk mva + toll før du får riktig pris, og da kan du like godt kjøpe varen i Norge/norsk web shop.

Du må medregne 24% i tillegg ( MOMS ) + at den ikke har norsk. THATs IT!

Så du har testet selv og ikke fått toll og tollbgebyrene som posten vanligvis tar ved kjøp fra utlandet? Regner med at nomatica skriver på verdien på pakken og dermed kaster portfortollingen seg over denne når den kommer og sender krav til deg i posten før du kan hente pakken... eller? Hvis ikke er dette genialt :thumbup:

Ehhhhh...det KAN ikke stemme! Plasmatv, LCD tc osv må fortolles! Det er elektronikk i høyeste grad!

Sikker? Toll er et verktøy for å beskytte norske varer og så lenge det ikke finnes norske alternative produkter er det ikke toll. Men moms kommer i tillegg.

Det er mulig det finnes en beløpsgrense for tollen, men det er jeg ikke sikker på. Plasma og Lcd-tv'er er jo ganske dyre saker. luksusskatt kanskje?

Ehhhhh...det KAN ikke stemme! Plasmatv, LCD tc osv må fortolles! Det er elektronikk i høyeste grad!

Da kan du fortelle meg hva tollsatsen er på mobiltelefoner...venter i spenning. ;)

Vet er det er toll på klær, husker jeg ikke feil så er satsen rundt 10,7 % det avhenger litt av hva klærene er laget av.

Edited by Habla

Handel innen EØS/EU er ikke tollpålagt ('fri flyt av varer, tjenester' tankegangen), slik at kameraer, mobiltelefoner etc kjøpt via Nomatica.com er ikke tollbelagt. Moms derimot, må selvfølgelig betales. Derimot pleier tollkontoret å ta mellom NOK 70-150,- for selve behandlingen.

Videre som det også står opplyst på våre nettsider, er at vi ikke kan love norsk språkstøtte på mobiltelefoner.

mvh

Nomatica.com

Edited by Nomatica.com